Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Cordelia zegt: "Hallo!"

Hey allemaal! Ik ben nu zo'n 1,5 week lid van dit forum, maar heb tot nu toe nog niets durven posten. Heb mezelf nu eindelijk over de streep weten te trekken! Over mij: Ik ben Cordelia, vrouw, 19 jaar oud. Schreef vroeger áltijd verhaaltjes (ieder jaar op de basisschool als afscheidscadeautje voor mijn leraar bijvoorbeeld... schattig schattig) maar ben hiermee opgehouden toen ik op de middelbare school kwam. Nu, een half jaar nadat ik gestart ben met mijn opleiding, heb ik veel tijd "over" omdat ik, jawel, ook weer gestopt ben. Eindelijk heb ik besloten om eens voor mezelf te kiezen en niet lange slechts te doen wat "men" van mij verwacht, dat komt neer op: schrijven! Ik heb het ontzettend gemist, en vind het, nu ik weer begonnen ben, heerlijk om te doen. Loop alleen wel tegen een boel onzekerheden en -heidjes aan. Al met al hoop ik hier gewoon veel gezelligheid, leerzaamheid en steun te vinden, maar voor zover ik al heb zitten rondneuzen hier, verwacht ik dat dat zeker wel goed zal komen! -x- Cordelia

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Cordelia, welkom hier! We zijn even oud ;) Hopelijk kun je op dit forum vinden wat je zoekt; ik ben zelf ook pas kort lid maar heel erg enthousiast! Groetjes, Marloes

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom op de site. Wanneer zet je eens zo'n schattig verhaaltje op de site? Groetejsss
Haha grapjas :p ik heb die vér achter me gelaten, ik was 8/9 toen ik die schreef, laten we daar vooral niet op terugkomen :rolleyes:

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Cordelia. mooie naam: dochter van Lear!!! Ben je naar haar genoemd of is dit gewoon je pseudoniem (zoals Jeanne die van mij is?). Succes met je verhaaltjes. De middelbare school kan killing zijn als je schrijft: ik herinner me nog die ene leraar Nederlands die vond dat hij mij mijn dromen maar beter uit het hoofd kon praten. Toen wel, maar uiteindelijk gelukkig niet gelukt!! Lees lekker mee en schrijf! :thumbsup:

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De middelbare school kan killing zijn als je schrijft: ik herinner me nog die ene leraar Nederlands die vond dat hij mij mijn dromen maar beter uit het hoofd kon praten. Toen wel, maar uiteindelijk gelukkig niet gelukt!!
Tja, die leraren Nederlands... ;) Daar kan ik over meepraten. Zucht.

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Andrea: Ik ben gestopt met Engelse Taal en Cultuur. Ik leerde niks (had vooral gehoopt goede essays en artikelen te leren schrijven en veel over literatuur te leren) en was er gewoon niet op mijn plaats. Helaas. Maar gelukkig zijn er genoeg andere mogelijkheden die ik allemaal uitgebreid ga overwegen;) @ Jeanne: Cordelia is een pseudoniem inderdaad. Aangezien ik dus geïnteresseerd ben in de Engelse letterkunde was dat voor mij een logische keuze: Shakespeare's Cordelia is natuurlijk al prachtig, maar de variant van Aidan Chambers in de jeugdroman "this is all" deed het hem toch echt voor mij. Prachtig boek vind ik dat, geweldige schrijver! Als ik één groot voorbeeld zou moeten noemen is het Aidan Chambers wel:) maar nu dwaal ik af, haha:P Bedankt allemaal voor de leuke recaties!

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Aidan Chambers ken ik niet: ga ik eens opzoeken. Grappig: ik heb zelf Engels gestudeerd, vandaar dat ik meteen met Lear aan kwam zetten. Ik herinner me vooral nog dat ik tijdens die studie wel heel goed heb geleerd om essays te structureren, maar ook begon te denken dat ik absoluut niet kon schrijven. En nu is het mijn vak (ben in het dagelijks leven bedrijfsjournalist en zit dus de heel dag te schrijven), en weet ik dat ik het dus best wel kan. Succes met het kiezen van een nieuwe studie!

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Aidan Chambers ken ik niet: ga ik eens opzoeken. Grappig: ik heb zelf Engels gestudeerd, vandaar dat ik meteen met Lear aan kwam zetten. Ik herinner me vooral nog dat ik tijdens die studie wel heel goed heb geleerd om essays te structureren, maar ook begon te denken dat ik absoluut niet kon schrijven. En nu is het mijn vak (ben in het dagelijks leven bedrijfsjournalist en zit dus de heel dag te schrijven), en weet ik dat ik het dus best wel kan. Succes met het kiezen van een nieuwe studie!
Wat een toeval (maar ik ben er wel blij mee, want als niemand op een schrijfforum die link had gelegd zou ik toch teleurgesteld zijn geweest ;) )! Ik vind het zelf heel jammer dat het zo tegenviel. Ik denk dat ik ergens ook gewoon "pech" heb gehad dat ik op een ontzettend goede middelbare school heb gezeten. Merkte dat de mensen om me heen relatief veel meer leerden. Gelukkig dat je weer vertrouwen in jezelf hebt gekregen wat schrijven betreft, want het is echt eeuwig zonde als anderen je zoiets "afnemen". Ik weet dat ik geen briljante schrijfster zal worden, maar zou het toch voor geen goud willen missen. Die zes jaar middelbare school waren zo "leeg" wat dat betreft!