Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Kitty1970

Even voorstellen. Ik ben Kitty, geboren in 1970 te Amsterdam en sinds 1972 woonachtig in Lelystad. Van nature een optimist, maar ook misantroop (wat nogal vaak conflicten geeft ;)), eigenlijk altijd in strijd met het leven. En al jaren wil ik (een boek) schrijven. En ik schrijf, ja vooral Facebook-updates en ik heb een aantal jaar een persoonlijk blog bijgehouden waar ik een redelijke vaste schare aan lezers had (niets in het extreme; niet alleen gewoon de trouwe buurvrouw, vrienden en familie, maar ook 'wildvreemden'). Een tijdje geleden kwam ik een door mij geschreven kort verhaal uit 2008 tegen ergens in de kelder van mijn harde schijf. Ik merk dat ik het een heel stuk makkelijker vind om 'uit het leven gegrepen' te schrijven, column-achtig, dan dat het een (fictief) verhaal moet worden. Oefening baart kunst, zeggen ze, dus ik ben momenteel vooral aan het broeden. Een echt duidelijk idee voor een boek heb ik niet, wel losse flarden ideeën, maar volgens mij maakt dat allemaal niet zoveel uit. Mijn valkuil is dat ik ongeduldig ben van aard: dingen moeten gisteren af. Dat werkt natuurlijk niet in een schrijfproces en een begin voor mezelf is dat ik me daar bewust van ben. Ik heb alvast een vraag voor op het forum waar ik elders een ander draadje voor ga aanmaken...

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijk chaotisch, ben erg benieuwd naar je verhalen. Een beetje gek, maar dat moet je toch zijn om in jezelf te geloven. Misantropie is een levenshouding die zich kenmerkt door een pessimistische visie op de samenleving en het wantrouwen van mensen. Een misantroop kan humaan en sociaal gedrag vertonen en is dus niet per definitie antisociaal of het tegengestelde van een humanist. misschien zijn we wel familie. Met vriendelijke groeten, Cees Baerts