Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

jocoja53 stelt zich voor...

Hallo schrijfgenoten! Mijn naam is Jos, man, 55 jaar (nee, geen 53...), getrouwd, twee kinderen van 24 en 21 en altijd werkzaam geweest in de gezondheidszorg. Nu geen werk meer, maar zoekende naar iets anders. Ik richt me nu helemaal op de schrijfwereld, in de breedste zin van het woord! Zo, dat is er uit. Wat leuker is in het kader van deze site is, dat ik met tussenpozen al heel lang aan het schrijven ben. Soms gewichtige gedichten, soms fijne rijmpjes, soms korte verhalen. Een schrijfcursus heeft me daar ooit bij geholpen. Zoals duidelijke mag zijn houd ik van spelen met taal, wat ook goed van pas komt bij plezierdichterij. Nadat op de middelbare school mij het lezen erg tegengemaakt is door de verplichte boeken op de lijst en ik daardoor lange tijd geen boek meer voor m'n plezier heb aangeraakt, beleef ik sinds een jaar of vijftien aan lezen ook weer veel lol. Mijn belangrijkste hobby is eigenlijk muziek. Passief overigens: ik bespeel geen instrument. Gitaar is mijn grootste passie, met name binnen de popmuziek. Maar dan wel de betere popmuziek (heel persoonlijk natuurlijk!): symfonische rock(opera's) en progressieve rock. Ook van de extremere vormen kan ik soms kippenvel krijgen! Naast instrumentale muziek heb ik songteksten ook altijd belangrijk gevonden, maar afhankelijk van stemming of periode is er soms voorkeur voor het een of het ander. Verder mag ik graag in de natuur verblijven en stap daarvoor graag op de fiets. De natuur en de mens als deel van het geheel boeien me nogal; ik verdiep me in dit verband ook graag in spirituele / kosmische zaken. Televisie boeit me totaal niet, maar programma's die me wel aanspreken liggen op dat vlak. Hier laat ik het bij (voorlopig). Ik ben ervan overtuigd, dat ik veel plezier ga beleven aan deze community en hoop ook soms iets te kunnen betekenen voor jullie. Tot schrijfs!

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor jullie welkomstwoorden - en Dries: dat heb je goed gezien! Groetjes.

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat moet een ander geweest zijn, kriskras...ik heb altijd met andere groepen gewerkt. Wel toevallig overigens.

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ook niet, kriskras...in plaats van "toevallig" is "opmerkelijk" in dit verband beter. Ik was nog aan het nadenken over mijn onderschrift. Toen jij je opmerking over toeval maakte schoot mij in gedachten de tekst, die ik nu uiteindelijk als onderschrift gebruik. Thanx!