Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Aangenaam

ik ben Olaf (41) uit Roermond en ben begonnen met schrijven toen ik een jaar of twaalf was. Het zijn vooral korte verhalen in een autobiografische vorm, waarin ik mezelf - en de wereld om me heen- niet al te serieus neem. De paar mensen die ik ooit iets heb laten lezen moesten meestal lachen. Ik heb een jaar of tien niks meer gedaan en heb nu sinds kort weer de smaak te pakken gekregen en ben begonnen met orde scheppen in de enorme berg (vaak onafgemaakte of slecht geschreven) verhalen. Ook ben ik bezig met een aantal nieuwe dingen, waaronder een fictieve roman. Ooit heb ik een manuscript opgestuurd naar diverse uitgevers. Twee uitgevers hadden gereageerd. Van de eerste kreeg ik alleraardigste verbeterpunten aangereikt. Ik heb er helaas niks mee gedaan. De andere uitgever schreef: 'wij zitten hier niet te wachten op met schuttingtaal gelardeerde oprispingen van een overduidelijk seksueel gefrustreerde jongeman!' Daarna is het hier heel lang stil geweest. Mijn andere passie is muziek maken. Ik schrijf muziek en speel in een rockband. Met schrijven en musiceren kan ik mezelf, en hopelijk ook vele anderen vermaken. Ik zou graag mijn werk willen delen met mensen, net zoals ik dat met de muziek heb. Als uitvoerend muzikant wil ik ook voor een publiek spelen en niet voor drie man en een paardenkop aan de bar.

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi, Olaf - welkom.
Van de eerste kreeg ik alleraardigste verbeterpunten aangereikt. Ik heb er helaas niks mee gedaan.
Kan dat alsnog? Weinig mensen krijgen alleraardigste verbeterpunten van een uitgever.
De andere uitgever schreef: 'wij zitten hier niet te wachten op met schuttingtaal gelardeerde oprispingen van een overduidelijk seksueel gefrustreerde jongeman!' Daarna is het hier heel lang stil geweest.
Deze uitgever is beslist aardiger dan de eerste. Heb je dit ms in de 'ik' - vorm geschreven?

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi, Olaf - welkom.
Dank!
Kan dat alsnog? Weinig mensen krijgen alleraardigste verbeterpunten van een uitgever.
Heb er zeker van geleerd. Op de een of andere manier heb ik toen het bijltje neergegooid en had ik ineens andere prioriteiten. Momenteel ben ik weer behoorlijk actief en hoop snel iets te kunnen publiceren.
Deze uitgever is beslist aardiger dan de eerste. Heb je dit ms in de 'ik' - vorm geschreven?
Ja, ik schrijf bijna alles in 'ik'-vorm. Mijn ex zei ooit dat dit typerend is voor narcisten. :) De reactie kwam van een vrouwelijke redactrice. Mocht ik haar ooit ontmoeten zou ik haar zeggen dat iedereen zich wel eens kan vergissen...

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Deze uitgever is beslist aardiger dan de eerste. Heb je dit ms in de 'ik' - vorm geschreven?
Ja, ik schrijf bijna alles in 'ik'-vorm. Mijn ex zei ooit dat dit typerend is voor narcisten. :) De reactie kwam van een vrouwelijke redactrice. Mocht ik haar ooit ontmoeten zou ik haar zeggen dat iedereen zich wel eens kan vergissen...
Mogelijk is hier toch - nog - een kans. Herschrijf alles, maar niet in de - ik - vorm. Geef de hp een naam, iemand die je kent, waar je een hekel aan hebt. Verander desnoods de hp-man[?] in een vrouw. Stuur het naar diezelfde uitgever. Je bent dan nog steeds een narcist, maar nu één met gevoel voor cynische humor.