Lid sinds

6 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Doorheen tij en tijd

Aangename kennismaking. Doorheen tij en tijd is mijn eerste gedichtenbundel die gepubliceerd is in beperkte oplage en onder eigen beheer. Nu ik 83 jaar jong ben, is deze titel wel heel toepasselijk. Mijn eerste gedichten heb ik als adolecent geschreven en later nam ik potlood of pen wanneer ik er behoefte aan had. Toen ik net met pensioen was, is mijn vrouw heel onverwacht overleden. Mijn hele wereld stortte in en in die puinen heb ik me jaren in het leven gehouden door gedichten te schrijven. Uiteindelijk zijn het er meer dan 500 geworden. Toen ik emotioneel opnieuw grond onder mijn voeten voelde, heb ik een selectie gemaakt om te publiceren in 3 gedichtenbundels. Men verwacht dat je nog alle tijd van je leven hebt, alleen vergat ik dat ik met 82 jaar, me nog wel heel jong mocht voelen, het lot er anders over dacht. Dit heeft me in alle hevigheid hard getroffen. September 2016 werd ik getroffen door een CVA, met gevolg dat ik na een jaar revalidatie, gelukkig me terug verstaanbaar kan maken, maar lezen en schrijven, wat ik het liefste deed, lukt niet meer. Heel dankbaar voor wat ik nog wel heb, mijn goede gezondheid, fantasie, liefde voor de natuur, mijn kinderen en familie, en ook nog enkele dromen. Ik zou zo graag mijn gedichten nog gepubliceerd zien. Mijn dochter zal me hierbij helpen en zij tokkelt met haar handen, wat de mijne ooit hebben geschreven. Als voorbereiding op het echte werk, laat ik graag enkele gedichten ter bespreking op deze site lezen. In naam van Franz

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als voorbereiding op het echte werk, laat ik graag enkele gedichten ter bespreking op deze site lezen. In naam van Franz
Welkom, ik wacht in spanning op uw gedicht.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Franz! Je verhaal raakt mij in het hart: in februari dit jaar overleed plotseling mijn moeder, terwijl zij met mijn vader aan het begin van een bloeiende tijd stond: mijn vader was nog maar kort geleden met pensioen. Ze zaten boordevol plannen en de wereld van mijn vader is ingestort. Mijn vader heeft in het verleden veel verhalen en gedichten geschreven en ook in een paar kleine oplagen zelf uitgegeven, op kleine schaal. En nu hoop ik dat hij ook het plezier daarin (schrijven én uitgeven) over een tijdje zal terugvinden. Op dit moment vindt hij de juiste woorden nog niet, helaas. Mijn moeder overleed aan een agressieve vorm van kanker. Het is precies zoals je zegt: je denkt dat je nog heel lang te leven hebt, maar ondertussen kan dat evengoed een illusie zijn. De CVA heeft je veel gekost, maar zo te lezen ben jij er mentaal sterk uit gekomen. Dat doet mij heel, heel goed. Ik weet zeker dat het je gegund zal zijn om je gedichten in boekvorm in handen te hebben! Succes!