Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

AndreaClimbing gaat ook weer schrijven...

Hallo, Voordat ik berichten ga plaatsen op dit forum zal ik me eerst even voorstellen. Mijn gebruikersnaam zegt het al: ik ben Andrea en in mijn vrije tijd klim ik graag op rotsen. Dat heeft verder niet zoveel met schrijven te maken, maar de gebruikersnaam "Andrea" was al bezet dus ik moest iets anders verzinnen. Ik schrijf verhalen sinds ik hele zinnen kan schrijven, zo'n beetje sinds mijn zesde. Ik wilde als kind dan ook altijd schrijfster worden, maar mijn verhalen konden me tot nu toe nooit lang genoeg boeien om uit te groeien tot boekformaat. Het enige wat inmiddels het formaat heeft aangenomen van een complete bibliotheek is mijn dagboek. Ik begon op mijn achtste met het opschrijven van mijn gedachten en belevenissen en ben daar nooit mee opgehouden. Inmiddels ben ik 30, naar Spanje verhuisd om bij mijn grote liefde te gaan wonen :-) en werk ik als lerares op een Engelse basisschool (met vooral Spaanse kinderen). Het schrijven is voor mij vooral een manier van leven geworden, maar nog altijd heb ik de wens om een 'echt boek' te schrijven en te publiceren. Dus heb ik besloten dat het er nu van gaat komen. Ik zit erover te denken om een cursus te gaan volgen om wat professionele feedback te krijgen, maar ik weet nog niet wat voor soort cursus geschikt is. Voor de rest... ik heb (te) veel interesses, van filosofie tot skateboarden en van natuurkunde tot Harry Potter. Maar daar zal ik jullie verder niet mee vervelen. Andrea

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom AndreaClimbing! Ik vind dat je een interessante naam hebt en een minstens evenzo interessant leven, tenminste als het echt zo is als dat je het beschrijft. Als je "het schrijfproces" aanklikt en dan "cursussen en opleidingen" kom je uit op allerlei topics over welke cursus(sen) en workshop(s) je allemaal kan volgen, maar over het algemeen zijn de ervaringen heel positief bij: Uitgeverij Priem: http://www.priem-uitgeverij.nl/ De NTI De cursus "Korte verhalen en romans schrijven" De Online Academie (ik heb zelf "Ontdek je schrijftalent" en "Gedichten en liederen schrijven" gevolgd en ben nu bezig met een workshop over het schrijven van verhalen en ik leer er ontzettend veel van) Deze laatste is vooral handig als je niet zoveel tijd hebt om een cursus te volgen. (NB de 'voorbeelden' die ik gaf zijn alle SCHRIFTELIJKE cursussen/workshops)

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Four Seasons, Bedankt voor je leuke reactie. Ja, mijn leven is echt zoals ik net beschreven heb ;) (Je kunt op mijn weblog lezen over mijn klimactiviteiten- met foto's: www.nkbv.nl/weblog/Andrealine2 ) De NTI ken ik, ik ben een aantal jaar geleden begonnen met de cursus kinderverhalen schrijven maar die viel nogal tegen. Weinig inspirerend - het ging vooral over bestaande kinderboeken, niet over het schrijven ervan - en geen geweldig niveau. Na twee maanden ben ik met de cursus gestopt. (Een andere NTI cursus, cartoon tekenen, is me daarentegen veel beter bevallen, met bruikbare feedback van de docent) Naar de Online Academie heb ik gekeken, dat zag er interessant uit.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
AndreaClimbing, Wat leuk dat je blij bent met mijn reactie! Zelf heb ik kortgeleden een proefmaand jeugdverhalen schrijven bij het NTI gevolgd, maar was daar niet zo tevreden over dus heb ik het lespakket retourgestuurd binnen 31 dagen (moest alleen de verzendkosten betalen) en me ingeschreven voor een proefmaand "kinderpsychologie", als ik echt de stof krijg die me beloofd word op de site van het NTI dan weet ik dat ik goed zit. Is dat niets voor jou om eerst een proefmaand (korte verhalen en romans schrijven) te doen :?

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb net je site bekeken; heerlijk om te lezen en de foto's te bekijken! Maar ik denk dat als ik er een boek over lees ik wel een verklarende woordenlijst nodig heb om alles te kunnen begrijpen. Ken je trouwens dit boek: http://www.bol.com/nl/p/boeken/mijn-leven/1001004… Misschien wel interessant. Ik heb het zelf niet gelezen, maar een kennis van me die destijds op een reisbureau werkte was er heel erg over te spreken.

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee, dit boek ken ik niet. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog geen enkele biografie van een klimmer gelezen heb. Toen ik begon met klimmen heb ik mijn weblog gestart om zelf bij te houden wat ik allemaal geklommen had en zo een overzicht van mijn vorderingen te krijgen. Toen bleek ineens dat ook andere mensen het lazen... ;) Het is met name bedoeld voor mensen die zelf ook klimmen, maar sinds ik in Spanje woon bekijken vrienden en familieleden ook regelmatig mijn foto's. Overigens staat er een reisverslag op van mijn wandelvakantie in Alaska anderhalf jaar geleden. Daarin geen of weinig klimjargon!