Lid sinds

6 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Maria's voorstelling

Hallo, ik ben Maria. Ik schrijf als hobby. Nooit echt nagedacht over publiceren of met een wedstrijd meedoen. Het aantreffen van de van schrijversonline-site maakt wel dat ik nieuwsgierig ben naar de inhoud, de thema's, de stijlen en het niveau van het schrijfwerk van anderen, om vervolgens mijn eigen werk nog eens kritisch te bekijken: vind ik het goed genoeg? Het voorjaar van 2017 heb ik psychisch een enorm zware tijd gehad. Door resolute beslissingen te nemen heb ik mijn rust weer gevonden en kan ik weer leven volgens mijn eigen criteria, die goed zijn voor het leven dat ik wil leiden. Tijdens de vele slapeloze nschten heb ik ter afleiding en meditatie veel gekookt, sjaals gehaakt, gitaar gespeeld én geschreven. Vooral (scherpe) colums) en sonnetten (mijn vorm om mooi over mooie en/of moeilijke dingen te schrijven. Wie jarig was kreeg steevast een sjaal en een persoonlijk sonnet. Ik heb meerdere mensen ontroerd gezien, met tranen en zo, omdat ze zich herkenden in-, en zich gewaardeerd voelden door mijn sonnet. Een groot kado voor mij dus ook .... Nu ik tot rust gekomen ben, en ook weer beter slaap, wil ik verder met mijn inmiddels geoefende pen. In mij schuilen humotistische en psychologische verhalen. Ik wil deze site en dit forum gebruiken om productiever te worden en te blijven. Vanuit een hernieuwde levensfilosofie. Geschreven als afsluiting van mijn oude 'ziekmakende' leven en het begin van een weer 'zelfstandig en zelfbewust' bestaan. Mijn doel is om bewust te leven. Om wat te brengen en wat te halen. Iets te doen waar een ander blij van wordt, waar ik dan weer blij van word. Met wat mensen om me heen waarmee ik kan lachen, die verdieping zoeken en zichzelf en het leven niet al te serieus nemen. Voor wie het verkrijgen van een lach op het gezicht van de ander belangrijker is dan het vergaren van geld, spullen en aanzien. Met wie ik echte gesprekken kan voeren en oprechte emoties kan delen. Om van goed gezelschap te genieten. En me daarbij bewust te zijn van mijn handelingen wanneer ik de ander zou kunnen schaden. In een goede schuilplaats te verblijven, met een fijn bed, bed, licht en warmte, eten en drinken, wat muziek en boeken, veel privacy is gewenst, veel luxe is niet nodig. Om van de natuur te genieten. En me daarbij bewust te zijn van mijn handelingen wanneer ik de natuur schaad. Te beminnen en me bemind te voelen. Om mijn dagen zó te leven dat ik vanuit liefde waarde toevoeg. Te beminnen en me bemind te voelen. Ik eindig met een uitspraak over muziek. Deze geldt wat mij betreft voor iedere uiting van kunst. Muziek maakt vrolijk en geduldig. We richten ons op het licht. Licht is het betaalmiddel van de toekomst. Niet geld. Geld is gebaseerd op angst. Er is niet genoeg voor iedereen. Carlos Santana