Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Eindelijk voorgesteld: clair001

Hoi allemaal, Ik lees al een tijdje mee, vind bijna alle onderwerpen op het forum even interessant en las daarom vandaag pas dit subforum. Dat begint al fijn, meteen een excuus voor mijn onbeleefdheid. Ik ben Clair, woon in Zandvoort, ben getrouwd en we hebben samen een peutertje. Ik vermoed dat mijn verhaal niet heel erg afwijkt van dat van anderen. Of misschien ook wel, iedereen is anders. Ik las en schreef vroeger veel en vaak, tot door het lijstlezen voor mijn eindexamens en het scripties schrijven op de universiteit de lol volledig verdween. Jaren is het daarom bij een verdwaald tijdschrift en een boek (of zes) in de vakantie gebleven. Tot mijn man me erop attendeerde dat ik echt iets voor mezelf moest gaan doen. Alleen maar werken, voor kind en huishouden zorgen en af en toe een beetje hardlopen, daar kreeg ik stress van. Vond hij. Ik was het daar vanzelfsprekend niet mee eens. En toch schreef ik me in voor Tai Chi. Geweldig om te doen, goed ook voor het stressniveau. Maar ik voelde me creatief niet uitgedaagd en wilde wat anders. Ik had wel eens geschilderd, maar die hobby was door alle kinderspullen ondertussen bedolven. Opruimen dan maar. En zo vond ik mijn oude schriften Nederlands, waaronder mijn opstelschrift. Wat een lol. dat wilde ik eigenlijk wel weer doen, schrijven. Maar hoe, dat wist ik niet meer. Dus neusde ik op deze site een beetje rond en kocht ik er maar eens een boek over en al voordat ik dat uit had, had ik mijn eerste personages al op papier. De schilderspullen liggen nog steeds bedolven onder het kinderspeelgoed, maar pen en papier vergezellen mij ondertussen overal naartoe, zodat ik de flarden later thuis kan uitwerken tot het verhaal dat ik in mijn hoofd heb. En het lijkt wel of ik sindsdien overal verhalen zie. Dus zijn man en peutertje nu af en toe samen op stap en heb ik tijd om te schrijven. Groet, Clair

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Clair, welkom terug in de wereld van de pennenlikkers :p en laptoploerders. Veel succes bij het oppoetsen van je schrijftalent (en veel plezier natuurlijk) Groetjesss

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dankjulliewel allemaal! @Jetje: niet alleen is de kans op verslaving groot, de verslaving aan het schrijven is al in volle hevigheid toegeslagen. @Daantie: ik lik uitsluitend aan potloden als ik schrijf. De pennen bewaar ik voor op mijn werk. Ik wil elke vorm van belangenverstrengeling uitsluiten ;- ) @Helga: Die man die houd ik (en dat peutertje ook, hoewel ik graag heb dat peutertje kleutertje en nog veel later zelfs groot mens wordt). Zat net even op jouw website te kijken, ik ga eens op zoek naar je tandenpoetsboek!