Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Alsnog even voorstellen - Eline.

Hallo allemaal, Zal me bij deze nog even voorstellen, want dat had ik in al mijn enthousiasme nog niet gedaan. Ik ben Eline en ben 21 jaar oud. Ik woon samen met mijn vriend en 3 katten in een gezellige eengezinswoning, in Soest. (Een gezellig dorpje tussen Amersfoort en Utrecht in) Ik werk 36 uur per week op een kinderdagverblijf, iets dat je alleen maar volhoud als je net als ik gek bent op kinderen. Ik ben al sinds ik kan lezen regelmatig in de bieb te vinden, liep rond mijn 13e zelfs een beetje uit te hand, omdat ik er toen wel 4 keer per week was, had net de volwassenenafdeling ontdekt, haha. Mijn leraar Nederlands keek dan ook raar op toen ik in de tweede klas VMBO een boekverslag schreef over De ontdekking van de hemel. Heb het een paar keer herlezen, heerlijk boek. Tegenwoordig lees ik nog steeds veel, in allerlei genre's. Als het me raakt vind ik het leuk. Zo ben ik gek op Rupsje Nooitgenoeg en het Mooiste visje van de zee, maar ook op chiklit, fantasy (David Eddings, In de ban van de ring, Robin Hobb) en schrijvers als Donna Tart, Tom Wolfe, Isabelle Allende en Gabriel Garcia Marquez. Schrijven doe ik al bijna net zo lang als lezen, al heb ik periodes dat het me niet lukt. Ik schrijf graag Fanfics over mijn favoriete boeken/series, maar ook korte verhalen en soms een gedicht. Maar het allerliefst schrijf ik kinderboeken. Ik verzin de verhalen vaak op mijn werk ter plekke aan tafel, tot grote bewondering van mijn collega's. Schrijven is voor mij leven, ik zou niet zonder kunnen. Misschien komt dat ook doordat ik ADD heb, een vorm van ADHD. Maar ik heb de hyperactiviteit niet van een ADHD'er. Ik heb alleen 'last' van concentratieproblemen, chaos in mijn hoofd, en een onvermogen tot organiseren. Toch zou ik niet aan de Ritalin kunnen, al zou het mijn leven een stuk eenvoudiger maken. Ik ben er namelijk van overtuigd dat een groot deel van mijn creativiteit en mijn ontzettend grote fantasie voortkomt uit mijn ADD. Ik kan me letterlijk verliezen in een verhaal, of ik het nou zelf heb bedacht, of iemand anders het heeft geschreven. In dit verhaal zit ook deels een oproep: vanwege mijn ADD neem ik soms te grote stappen, met lezen maar ook met schrijven. Ik heb weinig aandacht voor detail, en voor zinsvorming. Mochten er daardoor wat spellings- of vormfouten in mijn berichten voorkomen dan is dat daaraan te danken. Ik vraag dus om wat begrip daarvoor, al doe ik mijn best al mijn berichten te herlezen. Nouja, lang stukje, maar ik ben nooit goed geweest in kort en bondig vertellen, haha.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
hoi, welkom meid. Veel plezier hier ! Zelf ben ik nu sinds kort weer wat actiever, na een heftige tijd ergens thuis enz. Ik herken mij erg in die add en kan ook moeilijk kort en krachtig zijn. Al ben ik er op getest en had ik het niet. Alleen bij mij kan dat door mijn chronsiche ziekte en de daarbij horende medicijnen komen. (Als ik niet goed ben qua waarden daarvan) Wel kan ik erg goed organiseren, dus dat herken ik weer niet. Knap dat je 36 uur kan werken in een kdv, want veel mensen vinden dat te zwaar in een kdv. leuk ook,dat je in een kdv werkt, zelf ben ik daar ook voor opgeleid, als L.K.C-er. Ik pas wel al ruim 16 jaar op kinderen, maar heb geen prettig kdv gevonden tot nu toe. (Heb ook in het 2de jaar gezeten van spw 4, maar toen gestopt en later alsnog de L.K.C. behaald, dat is de voorloper van spw 4. xxxMar