Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

En nog een nieuweling - hermannummerzoveel

Best wel goed opgevoed, dus ik stel me even voor aan jullie. Een heel erg pas beginnende schrijver ben ik, man van 46, wonend bij de Oosterburen, maar nog dicht genoeg bij Nederland (ter hoogte van Ter Apel de grens over, voor de geografen onder jullie) om me Nederlander te voelen en de Nederlandse taal lief te hebben (met een lichte voorkeur voor de Vlaamse variant, maar ach...) Ik heb nog nooit gepubliceerd of zelfs maar pogingen daartoe gedaan, maar wel altijd graag met plezier opstellen gemaakt en schrijfopdrachtjes in het kader van een school aanvaard. Ruim een jaar is het er nu; een soort van schrijfvirus. Ik heb in mijn hoofd een aantal karakters ontwikkeld en heel voorzichtig ben ik verhalen en verhaaltjes rondom hen gaan schrijven. En dat doet me goed. Korte verhalen schrijven is mijn stiel en ik vind dat een kort verhaal tussen de 1000 en 2000 woorden moet hebben. Tragikomisch probeer ik ze te maken, met aandacht voor observatie en het alledaagse. Ik heb twee verhalen nu af, ze zitten geduldig in mijn laptop te wachten. Ik lees en herlees ze, schaaf ze bij en durf ze niet aan de openbaarheid prijs te geven. Nog niet. Ik surf en surf over het geweldige medium internet, op zoek naar mede-amateurs, mede-beginners, mede-angsthazen. Een digitale schrijfgroep lijkt me wel wat. Ik lees het nodige daarover op het forum, maar ook het nodige dat blijkbaar weer strandt. Misschien ga ik er zelf wel een oprichten. En veel lezen, wat jullie allemaal bedacht hebben en durven te plaatsen hier op deze site. En af en toe deelnemen aan een discussie op een forum, dat wil ik ook wel. Mijn leesvoorkeuren dan nog? Ik lees erg graag Engels, Sarah Waters vind ik een fantastische verhalenverteller, momenteel lees ik 'Sepulchre' van Kate Mosse, een bestseller, maar een goede. Engelse klassieken gaan er ook in bij mij, net zoals een gedicht op zijn tijd (maar dan in mijn moerstaal). Van de korte verhalenmakers zijn Anton Tsjechov en Bob den Uyl favorieten en in het Nederlandse taalgebied lees ik erg graag Willem Elsschot, Marten Toonder, Herman Teirlinck en alweer Bob den Uyl. Blijf lezen en schrijven, jullie allemaal. De groeten van Herman

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Herman_enzovoort, Amateurs, beginners, gevorderden, angsthazen en nog enkele tientallen andere soorten. Je vindt ze hier allemaal. Succes met de kortverhalen. Laat ze niet te lang in de laptop zitten. Tine

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Herman, Ik ben het met tmortier eens. Misschien kun je eens een stukje bij proeflezen zetten. Je krijgt dan genoeg reacties om te kijken of je niet voor niets de verhalen te lang op je laptop blijven staan. Ze zullen vast beter zijn dan je denkt. ;) Succes.

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Herman, Jawel hoor... Wij blijven lezen, blijven schrijven, blijven nieuwsgierig. Veel succes!

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha, Tsjechov en Den Uyl, goede keuze. Zij maken beide subliem van drama een klucht; ieder op hun eigen manier, dat wel. Probeer jij dat ook? Welkom!

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Je naam is een beetje lang Herman, hij loopt helemaal door de titel heen. Als je die wilt veranderen kun je mij een berichtje sturen.

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Herman, Zelf ben ik ook nieuw op de site, dus weet niet goed of ik je wel welkom kan heten 8) . Hartelijk welkom dus! Ik heb zo lang in Duitsland gewoond dat ik me op een gegeven moment bijna een Oosterbuur voelde en maar met moeite toegaf dat ik 'eigenlijk Nederlandse' was. Ciao, Maria-Dolores