Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

autobiografie schrijven over artiestenleven

Hallo schrijvers. Ik ben geen schrijver maar artieste of eigenlijk ex-artieste. Ik heb een lange carrière van 35 jaar achter de rug als buikdanseres, slangenbezweerster, fakir en vuurspuugster Samiera. Ik heb zo veeeeel meegemaakt, ik wil het graag allemaal opschrijven in een boek. Mijn hooft bruist van de herinneringen. Ik heb geen ervaring in het schrijven van een boek. tips ?

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb zo veeeeel meegemaakt, ik wil het graag allemaal opschrijven in een boek.
Ik zou snel beginnen met schrijven, zonder te denken aan een boek.
Mijn hooft bruist van de herinneringen.
Dat is mooi. Door dat gebruis dwarrelen al je gedachten van hot naar her. Er is [nog] geen rode lijn en richting te vinden voor het begin en het eind. Die ontdek je al schrijvende vanzelf.
Ik heb geen ervaring in het schrijven van een boek. tips ?
Tips zijn er niet zoveel. Maar er is een vorm van logica in het opschrijven van bruisende gedachten. Je bent misschien een natuurtalent, maar daar kom je pas achter als je een hoofdstuk hebt geschreven. Dat is hetzelfde als beginnen met slangen te bezweren. De woorden bijten terug - de zinnen lopen niet zo soepel. Geen probleem - deksel op de mand. Morgen nog een keer proberen. Zo ook met buikdansen. Buikdansen is natuurlijk heel simpel. *uche* Echter, de kans dat ik iemand kan verleiden met mijn dikke buik is uitermate nihil. Er is dus iets meer nodig om jezelf een buikdanseres te noemen. Het zijn letters - woorden en dan zinnen. Een soepel lichaam en een soepele geest vormen een gezonde basis voor soepele zinnen. Wat doet een fakir? Ik denk aan enge dingen die 'normale' mensen niet doen. Dat is een perfecte eigenschap om te leren schrijven. Toon geen angst voor je toekomstige lezers. Sla met elk woord de spijker op z`n kop. De vrouw die vuur kan spugen. Dat moet vast een vriendin van draken zijn. Dat betekent dat je geen zoetsappige verhaaltjes gaat schrijven. Je spuwt je verhaal uit je tenen en hart. Jouw hart is geen moordkuil. Je durft alles - je kent geen grenzen. Durf je eerste resultaten ook hier te plaatsen in proeflezen en dan zien we wel verder. Oké, één tip: "Begin te schrijven."

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom! :) Het lijkt me erg interessant om over jouw ervaringen te lezen. Inderdaad, begin maar met schrijven, en misschien als je een stuk hebt dat op proeflezen plaatsen?

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je het toch niet ziet zitten om alles zelf op te schrijven, kun je ook een zogenaamde ghostwriter inhuren. Hij/zij schrijft dan het verhaal op dat jij wilt vertellen.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom! Ik sta helemaal achter de mooie woorden van Yrret; ik word er zelf ook heel enthousiast door ;). Succes met schrijven.