Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

nog een nieuwkomer : Celle

Tja, Zoals het een beleefde jongeman van vijftig betaamt, stel ik mij eveneens voor. Mijn naam is Celle en mijn pseudo : Celtero. God, nee, ik ben geen beginner met capsones. Wel degelijk onder de noemer "beginner" te klasseren, maar mijn pseudo neem ik gewoon mee van mijn andere passie: singer/songwriter. 'Deep down' ben ik steeds een kind gebleven dat van draken, trollen, heksen, elfjes enz... houdt. Mijn eerste manuscript is dan ook een soort sprookje geworden van plus minus 120 bladzijden. Vorig jaar rond deze tijd legde ik de laatste hand aan het manuscript en spurtte ongeduldig naar twee uitgevers. 'Neen dank u !' las ik enkele maanden later in hun brief. Zonder meer. Oké, ze waren natuurlijk wel beleefd, maar dat was de essentie van hun brieven. Natuurlijk was ik teleurgesteld en eigenlijk ook een beetje boos. Wat was er dan wel mis met mijn mooi verhaal. En is het dan zo moeilijk om mij op weg te helpen ipv alleen maar 'neen dank u' te antwoorden. De stapel papier verdween ergens in een diepe kast en ik hield mijn carriere als schrijver voor bekeken. Onlangs heb ik het opnieuw boven gehaald (nadat ik op deze site terecht kwam) en was opnieuw boos. Maar nu wel degelijk op mezelf. Natuurlijk bedanken uitgeverijen wanneer ze een prutswerk als dat van mij onder ogen krijgen. Hiermee bedoel ik dat ik toen totaal geen idee had van het belang van paragrafen, gebruik van bepaalde leestekens, enz... Dus heb ik mezelf opnieuw opgekrikt en ben momenteel bezig met het herschrijven. Eén ding heb ik alvast begrepen. Alleen lukt het niet. En dat is voor mij niet zo gemakkelijk want in wezen ben ik een 'loner' Als ik sport, ga ik graag alleen. Als ik knutsel, doe ik dat ook graag alleen. Als ik werk, nu ja, het is intussen wel duidelijk zeker :-) Dus eigenlijk een uitdaging voor mij om lid te worden van dit fijne cultuurgezelschap. Oh maak je geen zorgen, ik ben helemaal niet asociaal. Ben