Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

nog een nieuwkomer : Celle

Tja, Zoals het een beleefde jongeman van vijftig betaamt, stel ik mij eveneens voor. Mijn naam is Celle en mijn pseudo : Celtero. God, nee, ik ben geen beginner met capsones. Wel degelijk onder de noemer "beginner" te klasseren, maar mijn pseudo neem ik gewoon mee van mijn andere passie: singer/songwriter. 'Deep down' ben ik steeds een kind gebleven dat van draken, trollen, heksen, elfjes enz... houdt. Mijn eerste manuscript is dan ook een soort sprookje geworden van plus minus 120 bladzijden. Vorig jaar rond deze tijd legde ik de laatste hand aan het manuscript en spurtte ongeduldig naar twee uitgevers. 'Neen dank u !' las ik enkele maanden later in hun brief. Zonder meer. Oké, ze waren natuurlijk wel beleefd, maar dat was de essentie van hun brieven. Natuurlijk was ik teleurgesteld en eigenlijk ook een beetje boos. Wat was er dan wel mis met mijn mooi verhaal. En is het dan zo moeilijk om mij op weg te helpen ipv alleen maar 'neen dank u' te antwoorden. De stapel papier verdween ergens in een diepe kast en ik hield mijn carriere als schrijver voor bekeken. Onlangs heb ik het opnieuw boven gehaald (nadat ik op deze site terecht kwam) en was opnieuw boos. Maar nu wel degelijk op mezelf. Natuurlijk bedanken uitgeverijen wanneer ze een prutswerk als dat van mij onder ogen krijgen. Hiermee bedoel ik dat ik toen totaal geen idee had van het belang van paragrafen, gebruik van bepaalde leestekens, enz... Dus heb ik mezelf opnieuw opgekrikt en ben momenteel bezig met het herschrijven. Eén ding heb ik alvast begrepen. Alleen lukt het niet. En dat is voor mij niet zo gemakkelijk want in wezen ben ik een 'loner' Als ik sport, ga ik graag alleen. Als ik knutsel, doe ik dat ook graag alleen. Als ik werk, nu ja, het is intussen wel duidelijk zeker :-) Dus eigenlijk een uitdaging voor mij om lid te worden van dit fijne cultuurgezelschap. Oh maak je geen zorgen, ik ben helemaal niet asociaal. Ben gewoon een dagdromer. Dus, hier ben ik dan. Op dit ogenblik kijk ik nog rond op de site en weet nog niet goed hoe ik mij zal profileren. Het is in elk geval niet mijn bedoeling om enkel mezelf hier te verbeteren. Ik wil gerust anderen helpen. Maar ik voel me nog te onzeker om reeds mijn mening over ander werk te geven. In ieder geval voel ik me hier reeds thuis.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooie introductie, Celle. Veel loners samen kunnen toch een hechte groep vormen, zoals hier op SOL.

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Van de ene loner/dagdromer naar de andere, welkom Celle en succes met het herschrijven van je manuscript. Groet, Debora

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Debora Als het loner/dagdromer-schap eigen is aan schrijvers ben ik goed bezig haha :)

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Celle, je hebt al een aardig beeld geschetst. Als beginner kun je je hier snel thuis voelen onder de vele andere beginners. Maar nog mooier is het dat je jezelf hier ook thuis zult voelen tussen de gevorderden en de vergevorderden. Nog maar relatief kort aanwezig hier, zonder enige ervaring, ontmoet ik vooral behulpzaamheid en een grote mate van welwillenheid. (en een flinke dosis humor!)

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Wil Jullie spontaniteit spreekt me in elk geval enorm aan. Ik besef en weet dat iedereen dezelde weg moet bewandelen om "er" te geraken. Ken je de wereld "er"? Wonderbaarlijk mooi. Vooral omdat ze voor iedereen anders is. groetjes

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja Celle... 'Er' is prachtig! Dat heb ik gehoord, en het maakt me nieuwsgierig. Maar de reis er naartoe is ook zeer de moeite waard. Ik kijk veel uit het raam daarbij. Een mooi avontuur! Vindt je niet? Daarvan geniet ik iedere dag.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Celle, je raakt hier tijd kwijt en je vindt hier inspiratie en kennis terug. Een dagloner ;) en tegelijk een singer/songwriter. Wordt leuk.. :)

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Sorry dat ik er eventjes niet was. Centjes verdienen he voor vrouw en kinderen. :) Eef, Waus en pvdwngrd, bedankt voor het welkom. Eef, ik heb jaren op de planken gestaan als countryzanger dus logisch dat ik ook in die richting schrijf. Maar ik hou van een uitdaging en probeer een beetje van alles:pop, nederlandstalig, easylistening enz... Nu, een mens komt toch steeds weer naar zijn roots hoor. En dan ontdek je plots dat je helemaal geen countryfanaat bent maar een 'easy-listening-met-liefst-een-boodschap' schrijver bent. Je zou kunnen stellen dat ik mezelf muzikaal geanalyseerd heb haha. Zoals ik reeds zei, hou ik van een uitdaging en schrijf ik ook graag op onderwerp. En ik weet hoe ik mekaar zit op dat vlak hoor. Het beste voorbeeld is : Hé Celle, je zou s iets moeten schrijven over dit of dat. Mijn reactie is steevast : zeg s, ik schrijf waar ik zelf zin in heb. Maar intussen is het zaadje geplant, het ontkiemt en een beetje later zit de Celle toch wel iets van die aard te maken zeker. Ach zot zijn doet niet zeer hé. ;) Als je ooit s iets wil horen, wil ik best s eentje doorsturen. Mijn vrouwtje is momenteel bezig met een website maar dat is een langzaamaan actie omdat we het beiden nogal druk hebben.

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oeps Wil, Sorry, was je bijna vergeten. Inderdaad. De reis op zich is soms beter dan de uiteindelijke bestemming. En je hebt gelijk, de uitvinder van het raam verdient de nobelprijs want via dat kijkgat worden dagelijks miljoenen dromen beleefd. Zaaaaaaaaaaaaaalig!

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je je verhalen schrijft zoals je in je introductie laat zien, lijkt me dat veelbelovend. Welkom! Ben je het manuscript dat je destijds had ingestuurd aan het herschrijven of heb je je op iets nieuws gestort?

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat is ook sterk Celle, Jij bent countryzanger geweest. Ik was countryzangeres in een ver verleden. Veel opgetreden en zelfs een plaatje gemaakt. Ook een flink aantal keren op radio. Haha, ooit bijna BN er. Wat was dat wereldje klein he? Als je me meer wilt vertellen daarover kan het altijd in een persoonlijk bericht. Groet Wil

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Thx Ing, je streelt mijn ego. Wie weet moet ik mezelf nog vinden in een schrijversgenre... Ik ben mijn verhaal aan het herwerken in die zin dat ik zoveel mogelijk opstellingsfouten eruit haal(schikken/herschikken, leestekens plaatsen/verplaatsen, enz...) Het verhaal op zich vind ik ok, maar ik besef dat ieder zijn kind het mooiste ter wereld vindt, dus... Mijn probleem is dat ik een kritisch lezer nodig zal hebben om mij te zeggen waar ik de mist in ga of om mij te bevestigen dat het goed is zoals het is. Als vader ben ik teveel betrokken, te subjectief geworden. Heb even gespiekt in jou profiel. Jij bent precies wel goed op weg. Proficiat.