Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Noem mij maar 'Pee' - boefie

Hallo allemaal, Mijn naam is niet echt Pee, ik vind mijn eigen naam namelijk niet zo mooi. Dus wil ik het graag bij Pee houden :nod: Ik ben nog 26 jaartjes jong, helaas komt daar dit jaar weer verandering in.... Ik ben echt verzot op lezen en dan voornamelijk alle boeken van Stephen King, maar lees ook een hoop boeken van andere schrijvers, anders zou ik mijn leerweg tot het schrijversvak wel erg beperkt houden. Natuurlijk vind ik boeken van andere schrijvers ook mooi, neem bijvoorbeeld Dean Koontz of Daniel Hecht. Alhoewel die laatste wel erg scary boeken schrijft. Ben zelf dus een fan van de fantasie en dat is dan ook de reden dat ik zelf ook in die genre wil gaan schrijven. Al jaren zit het beroep schrijfster in mijn hoofd en afgelopen jaar ben ik hier iets serieuzer mee bezig gegaan. Ik weet niet of ik talent heb, maar vind het gewoon heerlijk om uit deze wereld in een compleet nieuwe wereld te stappen en me daarin mee te laten voeren. Hetzij door een boek te lezen of natuurlijk door gewoon zelf een boek te schrijven. Ik ben op dit moment bezig met een boek en wil me eigenlijk ook op de korte verhalen gaan storten. Ik denk zelf dat het beter is om het 'vak' te leren door met korte verhalen te beginnen. Ik ben blij dat ik deze site gevonden heb, ik zal namelijk veel aan jullie tips en meningen hebben. Daarom heb ik direct een acount aangemaakt. Nu hoop ik dat ik snel een verhaal kan posten, zodat ik jullie mening kan horen over mijn schrijftalent, ik ben benieuwd wat jullie van mijn fantasie vinden...... :D je moet er natuurlijk van houden. Tot schrijfs. Groet, Pee

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom op het forum! Leuk dat je fantasie schrijft. Daar wil ik me, in een later stadium ook, zeker mee bezig gaan houden. Je zegt dat je het vak waarschijnlijk het beste leert door veel korte verhalen te schrijven... Ik denk dat je schrijven het beste leert door gewoon veel te schrijven, en idd ook door boeken te lezen. Ik zie een roman, of een heel lang verhaal als een heleboel korte verhalen die veel samenhang en overlappingen vertonen, niet meer dan dat. Maar men meent dat korte verhalen, en lange verhalen / romans twee geheel andere disciplines zijn. persoonlijk zie ik dat niet zo. Maar ik zie de dingen wel vaker 'anders' :D Maar ik denk dat je als ( aspirant ) schrijver uiteindelijk toch het beste bij jezelf kunt blijven. Nogmaals welkom! :thumbsup:

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom pee, Leuk dat je fantasie schrijft. Ik hou me daar zelf niet mee bezig maar vind het wel heerlijk om te lezen. Ik hoop dat je hier nog veel zult leren en dat je veel leuke verhalen mag schrijven. Ik hou proeflezen in de gaten. Groetjes en veel succes. :)

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik schrijf geen fantasy maar lees het wel graag. Ik kijk uit naar een fragmentje. Welkom dus! En wist je dat Stephen King een geweldig boek heeft geschreven over schrijven? Als fan moet je dat echt eens lezen, het heet 'On Writing'. De Nederlandse versie heet 'Over lezen en schrijven'. Erg inspirerend! edit: de juiste titel is Over Leven en Schrijven' (ik was al even verbaasd...)

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor het warme welkom allemaal.
En wist je dat Stephen King een geweldig boek heeft geschreven over schrijven? Als fan moet je dat echt eens lezen, het heet 'On Writing'. De Nederlandse versie heet 'Over lezen en schrijven'. Erg inspirerend! edit: de juiste titel is Over Leven en Schrijven' (ik was al even verbaasd...)
Ik had het inderdaad gezien (kwam er vandaag nog achter, beetje laat voor een Stephen King fan :o ) Die MOET ik gewoon hebben!!! Verzeker je dat dat niet lang gaat duren. Die koop ik volgende week direct :nod: THNX!!

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Pee, Ik ben zelf ook begonnnen met korte verhalen, ik vind dat zelf makkelijker. Maar een lang verhaal is wel leuker, je kunt er meer in kwijt en je karakters hebben meet ruimte. Ik wens je veel succes met je fantasyverhalen!

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Pee. Ja wat Luisa schrijft is waar, met een lang verhaal kan je meer uit de voeten. maar ik vind korte verhalen schrijven net zo moeilijk. Veel plezier op Schrijvenonline.