geswitch roodkapje

ik ben bezig voor school met een verhaal in decemberstijl en ik vroeg me af of dit goed is. reacties zijn fijn :) : Rollen Jim dief 1 grootvader politie 2 Zwever dief 2 dief 4 politie 3 Moeder dief 3 politieman1 politie 4 Politie 5 Verhaal Er was eens een jongen, Jim, en hij woont samen met zijn moeder in een dorpje aan het bos. Zijn moeder heeft reuma, en zijn zusje heeft koorts. ‘Jim kom eens hier.’ Roept zijn moeder op een koude sneeuwige middag. ‘Waarom, ik was net m’n insta aan het checken….’ ‘Kom gewoon even’ ‘pffffffffffffffffff, okay…’ Wanneer hij beneden komt, staat z’n moeder in de keuken met een suikerbrood, koekjes, wijn en bier. ‘Pak eens een tas...’ met tegenzin pakt hij z’n pattatas. ‘Moet ik weer naar grootvader?? Je weet dat ik hem vind stinken, en hij rookt kapot veel.’ ‘JIM, dat zeg je toch niet?????’ Jim pakt de tas en loopt naar de deur. ‘JIM, doe een jas aan.’ ‘Okay……’ Hij loopt de deur uit, MET zijn jas aan, EN een tas vol eten. “Shit welke kant moet ik op??” denkt hij, en opent google maps. “Naar rechts…” zo loopt hij uren door de kou. Na een tijdje komt hij in de stad. Hij aarzelt. Hij neemt nooit deze weg en nu opeens… na een paar stappen wordt hij bijna over gereden door een fiets ‘hey, kijk uit!!’ hij loopt voorzichtig verder. Na een tijdje komt hij in een steegje Zonder een woord te zeggen loopt hij verder, tot een stem zegt ‘hey jongetje, geef me eten!’ Jim schrikt zich rot, en kijkt om zich heen, maar het is te donker om iets te zien dus doet hij zijn zaklamp aan van zijn i Phone 4S, een afdankertje van zijn zus die nu een i Phone 5S heeft, en beschijnt de hele steeg. En een paar meter verderop zit een zwerver die op de grond zit ‘geef me nou eten...’ ‘eeuhm, ik moet naar mijn grootvader.’ Opeens wil hij heel graag naar grootvader. ‘Maar ik heb honger…’ ‘ik moet echt verder, doei’ ‘maar het is oudejaarsavond, dan MOET je aardig zijn’ “Shit nu zit ik in de val.” Denkt Jim ‘okay hier een paar koekjes.’ Jim geeft een paar koekjes aan de zwerver, en ging naast hem zitten. De zwerver eet smakkend de koekjes op en laat een boer. ‘Sorry.’ ‘Maakt niet uit…’ Jim vindt de zwerver stinken naar alcohol, en staat snel op. ‘ik moet gaan!’ ‘O, oké, dag…’ Jim loopt snel weg. Even later valt de schemering. Het wordt donker en de straatlantaarns gaan aan. Hij loopt een brug over en blijft staan. Hij kijkt in het water, rilt en haalt zijn oortjes uit zijn zak. Even later neuriet hij mee met Shawn Mendes’ Mercy; ‘please have mercy on me, take It easy on My heart, even dought you don’t mean to hurt me..’ maar na een paar liedjes wordt Jim staande gehouden door 4 mannen ‘he jochie, doe die oortjes uit en geef die telefoon maar.’ Zegt een van de mannen. ‘nee…’ zegt Jim stoer ‘okey mannen klaar iemand tot moes te slaan?’ zegt de eerste man. ‘euhm, weet je het zeker, hij is nog maar een klein jongetje.’ Zegt een van de andere mannen. ‘jazeker, Hij is Niet ge-Hoor-Zaam Dus Moet Hij Boeten.’

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ik ben bezig voor school met een verhaal in decemberstijl en ik vroeg me af of dit goed is. reacties zijn fijn :)
Dag yccr, Ik neem je leeftijd in acht - en daarom vraag ik je vriendelijk wat je precies wil. Wat wil je precies van de proeflezer weten? Als je echt alleen maar wil weten of dit goed is - dan is het antwoord simpel. Neen, het is heel slecht. Het is heel slecht omdat; Jij geen hoofdletters gebruikt daar waar het nodig is. SO is geen facebook of twitter. Jij wel hoofdletters gebruikt daar waar het niet hoort. Jij het beletselteken gebruikt zonder enige kennis van zaken. Jij de komma misbruikt. Jij het vraagteken overvraagt. Jij het uitroepteken niets laat uitroepen. Jij een punt plaatst zonder er een punt van te maken. Jij een vinger op f niet even, maar langdurig en overbodig laat plakken. Jij schrijvend SCHREEUWT. Shit, hoe maak ik een meisje van 13 duidelijk dat dit bagger is zonder dat ze gaat huilen??????????
29 oktober 2016 - 19:13