Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Morgaine

Dag allen, Aan voorstellen heb ik een broertje dood, over mezelf weet ik niet zoveel te vertellen zonder al te veel uit te gaan kletsen. Laat ik toch een poging wagen: vrouw, midden 30, getrouwd, woonachtig op de Utrechtse heuvelrug op een halve mijl vanaf het nationaal park, dienares van twee Noorse boskaters waarvan ik de blikken mag openen. Verdere steekwoorden: Lezen, schrijven, jongerenwerk, paganisme, films, natuur. Mijn hemel, het lijkt wel een contactadvertentie *grinnikt* Vragen staat vrij, antwoorden zijn niet gegarandeerd :)

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Morgaine. Wat schrijf je, tussen de bedrijven door... Dat van die katten dat snap ik. Een hond heeft een baas, een kat heeft personeel. ;)

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik schrijf mijn halve leven al korte verhalen, ik heb een poos als journalist gewerkt en sinds een aantal jaar poëzie. Je opmerking over dat personeel klopt. Bovendien moet het personeel in kwestie aan hoge eisen voldoen. Maar dan geven ze ook veel terug ;)

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een aanwas deze week. Welkom Morgaine op dit forum. Soms moet je wel eens dingen doen die je niet graag doet. Dat hoort er zo bij. Met de eigenschap van katten om er personeel op na te houden ben ik het volkomen eens. Laat gauw wat lezen, hier. Groeten, Luc

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
´Dienares van twee Noorse boskatten´, ik vind het een prachtige zin.
Hoe vind je 'dienares van twee Noorse boskaters' dan? :p Hoe kom je aan je naam, Ceridwen? Ook paganist? In elk geval dank voor jullie warme welkom :)

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
(heeft het idee dat Morgaine heel goed weet waar mijn naam vandaan komt :D )
Snel even gegoogeld op paganist. Weer wat wijzer geworden. Heel bizonder, geheimzinnig misschien, past goed bij jullie avatar.

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En welkom Morgaine! Liefhebster ook van Marion Bradley?
Daar is oorspronkelijk mijn naam inderdaad op gebaseerd. Inmiddels is die naam een heel eigen leven gaan leiden op fora. Het duurt een paar jaar, maar dan heb je een naam ook eigen gemaakt :-) Ik kreeg 'de nevelen' van een vriendin van me, vele jaren geleden al. Ze dacht 'dat het wel iets voor mij zou zijn'. Ze had gelijk.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ach jee Jeanne, hij is alweer weg. Er waren wat veel katten, zag ik ineens. Als je hem wilt, pb me je mail dan even ...

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee hoor, dank, Ceridwen, ik ben blij met mijn wenteltrapje. Nu nog een trap met een katje erop. Vind hem wel erg mooi, maar als ik nu een kattenavatar zou nemen, zou het een dikke rode kater worden (een van mijn huidige poezenbeesten)

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Morgaine, Ik ben behoorlijk nieuwsgierig. Je schrijft al langer las ik. Wat heeft je doen besluiten om je hier aan te melden? Ik wens je veel succes!

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom hier! Een beetje flauw, maar ik struikelde even over deze zin: 'Ik schrijf mijn halve leven al korte verhalen, ik heb een poos als journalist gewerkt en sinds een aantal jaar poëzie.' Dacht dat je als poëzie werkte. :P

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Trenke: Ja, dat krijg je ervan, te snel schrijven (en posten) terwijl er geen 'wijzig' functie aanwezig is. Er staan wel meer vautjes in hoor ;)
Hey trenke, is dit weer niet zo'n tante betje?
Wat is een tante Betje? Ik stel mij zo een krakende stem voor en een opgeheven bibberig wijsvingertje: "Vroegâh werd er tenminste nog áándacht geschonken aan spelling. Die jeugd van tegenwoordig is dat helemaal verleerd." :nod: Wat mij deed besluiten om me hier aan te melden? Het schrijven beweegt zich golfsgewijs door mijn leven. Momenteel is het heel sterk aanwezig. Tijd - zo besloot ik - om er eens echt actiever mee aan de slag te gaan. Er staat me hier een enveloppe aan te kijken, die moet zo nog op de bus gegooid worden. Die bevat mijn bijdrage aan een poëziewedstrijd. Geschreven eigenlijk als grapje, dat gedicht, tot een vriendin (poëziekenner) me zei dat ik dat op moest sturen. Als mijn gedichten daar goed genoeg voor zijn, wordt het tijd om er wat serieuzer mee aan de slag te gaan.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Rechts onderaan in je tekstvak staat naast citeren bewerken. Handig bij vautjes. Hang je toekomst niet op aan een wedstrijd. Kwaliteit is belangrijk, maar ook de smaak van de jury, de toon van het blad, de sfeer zo je wilt. Of te wel, Hallmark zal een literair hoogstandje terzijde schuiven, Meander een Hallmark vers. Verschillende disciplines. Tante Betje laat ik over aan Trenke en Jeanne, die hebben eerder met dat bijltje gehakt.

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Rechts onderaan in je tekstvak staat naast citeren bewerken. Handig bij vautjes.
Ja. Maar niet bij het eerste bericht. Ik kan natuurlijk iets volkomen over het hoofd zien, deze forumsoftware is nieuw voor me.
Hang je toekomst niet op aan een wedstrijd.
Neuh, uiteraard niet. Het is voor de lol. Een medewerkster van (volgens mij) meander zei me 't gedicht op te sturen naar de poëziekalender. Ze had zelfs een formulier voor me. Maar belangrijk is dat niet voor me. Word ik geplaatst, leuk. Word ik niet geplaatst, geen man overboord. Er zijn belangrijker dingen in het leven. Zoals lól hebben in schrijven. Zo, en nu moet ik vliegen. Ben nog steeds benieuwd naar dat tante Betje-gebeuren ;)

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Morgaine, ik heb mezelf ook pas 'lid' gemaakt. Kwam hier vroeger wel es piepen op de site maar had nog niet ontdekt dat er een forum was :o Ben zelf ook paganist maar gebruik hier op de site een andere naam - kwestie van scheiding van kerk en staat :) Morgane LeFaye heeft me trouwens altijd aangetrokken. Ik ben ook zo'n schrijver die met golven schrijft ... zal wel bij de meesten zijn zeker, behalve als je je brood ermee moet verdienen mss. Writersblock is geen onbekende voor mij, net zo min als het tegenovergestelde ... maar hoe je dat zou kunnen noemen weet ik niet. Ik vond je voorstellingszinnetje over je katten heel leuk en herkenbaar. Ben zelf trotse onderdaan van twee Vlaamse salonkatten ;-) Broer en zus. Hij is de baas en zij laat hem in de waan ;) Trouwens, de uitdrukking 'de liefde gaat door de maag' is perfect van toepassing op mijn katten. Ze negeren me momenteel ostentatief omdat ik hun nog geen eten heb gegeven :rolleyes: Groetjes, Xine

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De juiste volgorde van de woorden staat in het woordenboek. Of bedoelde je soms in welke volgorde ze ontstaan zijn? Even zonder gekheid; de juiste volgorde van de woorden die je kent loopt parallel aan de gedachtengang die je volgt. Welkom!

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor jullie welkom :) Bij de nieuwbouw van het Deventer ziekenhuis is ook een psychiatrische afdeling. Toen ik daar enige tijd geleden op bezoek was zag ik in de centrale hal op de muur heel groot deze zin staan: 'Soms vraag ik mij wel eens af, wat zou toch de juiste volgorde zijn van alle woorden die ik ken'. Die zin raakte me. Ik weet niet wie hem geschreven heeft, ben het vergeten en google maakt me niet wijzer. In het gebouw zijn meer gedichten verwerkt, heel leuk gedaan. Maar die ene zin, daar zijn zoveel antwoorden op en je kunt hem op zo veel verschillende manieren interpreteren, gewoon geweldig! Voor mij levert de juiste volgorde van alle woorden die ik ken het perfecte gedicht of de perfecte roman op. Ik denk dat ik nog even moet zoeken ;)