hallo - Xine
Hallo, ik ben Xine. Ik ben 40 jaar en woon in Belgiê (Oost-Vlaanderen). Ik ben sinds mijn kinderjaren gebeten door de leesmicrobe en sinds mijn tienerjaren door de schrijfmicrobe ;-)
Ik ben gescheiden en heb drie kinderen. Sedert enkele jaren werk ik halftijds, deels voor de kinderen maar deels ook om meer tijd te hebben om te schrijven. Ik werk sinds 3 (!) jaar aan een trilogie. Een historisch drama met flink vleugje romantiek. De eerste twee delen zijn af maar sinds kort kreeg ik inspiratie voor een jeugdboek, dus heb ik mijn roman even 'in de frigo' gelegd. Mijn jeugdboek is een fantasyverhaal voor kinderen van 10 tot 14 ongeveer. Verder schrijf ik heel graag gedichten, columns voor mijn eigen plezier over iets wat me op dat moment bezig houdt of mateloos irriteert ... Mijn favoriete schrijfseltjes zijn limericks.
Verder lees ik natuurlijk graag en veel. Maar als ik schrijf lees ik minder om niet teveel afgeleid te zijn door andere verhalen. Ik schrijf soms weken aan een stuk dagelijks en soms weken niet ... dan lees ik ...
Wat lees ik? Klassieke literatuur à la Austen en Poe. Ook graag chicklit en historische romans (bv Deveraux, Steel, Penelope Williams, ...). Poêzie. Soms fantasy (favoriet : Boek der Woorden van J.V. Jones). Soms verhalen van Roald Dahl. Soms wat spannenders zoals Dean R. Koontz of pageturners zoals de boeken van Dan Brown. Ook waar gebeurde verhalen zoals David Peltzer gaan er wel in. O ja, bijna vergeten, ik lees ook graag Rooie oortjes ;-)
Afin, zoals je merkt vanalles wat ... behalve politieverhalen. Ik lees in het Nederlands en in het Engels, soms ook in het Frans. Ik heb grofweg geschat 500 boeken, waarvan zeker 200 nog niet gelezen. Tijdens de kerstperiode kreeg ik een prachtig, ongelooflijk dik boek met verzamelde werken van Jane Austen (in het Engels) in luxe-uitvoering. Maar met dat boek kruip je echt niet effen gezellig in de zetel. Je hebt er eerder een standaard voor nodi ;-)
Ik lees ook dagelijks mijn dochtertje van 5 jaar voor en kan daar echt van genieten.
Ziezo, nu weten jullie al behoorlijk veel over me denk ik.
Groetjes,
Xine
Hoi Xine, ik ben benieuwd
Welkom Xine, 500 boeken en
Welkom Xine! Ik ben ook
Welkom Xine, Leuk, de manier
Welkom Xine en we zijn
Welkom Xine, en ik sluit
Hallo Xine, welkom hier. Wat
Hallo allemaal, bedankt voor
Wow, al een heel
Welkom, Xine. Klinkt