Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

hallo - Xine

Hallo, ik ben Xine. Ik ben 40 jaar en woon in Belgiê (Oost-Vlaanderen). Ik ben sinds mijn kinderjaren gebeten door de leesmicrobe en sinds mijn tienerjaren door de schrijfmicrobe ;-) Ik ben gescheiden en heb drie kinderen. Sedert enkele jaren werk ik halftijds, deels voor de kinderen maar deels ook om meer tijd te hebben om te schrijven. Ik werk sinds 3 (!) jaar aan een trilogie. Een historisch drama met flink vleugje romantiek. De eerste twee delen zijn af maar sinds kort kreeg ik inspiratie voor een jeugdboek, dus heb ik mijn roman even 'in de frigo' gelegd. Mijn jeugdboek is een fantasyverhaal voor kinderen van 10 tot 14 ongeveer. Verder schrijf ik heel graag gedichten, columns voor mijn eigen plezier over iets wat me op dat moment bezig houdt of mateloos irriteert ... Mijn favoriete schrijfseltjes zijn limericks. Verder lees ik natuurlijk graag en veel. Maar als ik schrijf lees ik minder om niet teveel afgeleid te zijn door andere verhalen. Ik schrijf soms weken aan een stuk dagelijks en soms weken niet ... dan lees ik ... Wat lees ik? Klassieke literatuur à la Austen en Poe. Ook graag chicklit en historische romans (bv Deveraux, Steel, Penelope Williams, ...). Poêzie. Soms fantasy (favoriet : Boek der Woorden van J.V. Jones). Soms verhalen van Roald Dahl. Soms wat spannenders zoals Dean R. Koontz of pageturners zoals de boeken van Dan Brown. Ook waar gebeurde verhalen zoals David Peltzer gaan er wel in. O ja, bijna vergeten, ik lees ook graag Rooie oortjes ;-) Afin, zoals je merkt vanalles wat ... behalve politieverhalen. Ik lees in het Nederlands en in het Engels, soms ook in het Frans. Ik heb grofweg geschat 500 boeken, waarvan zeker 200 nog niet gelezen. Tijdens de kerstperiode kreeg ik een prachtig, ongelooflijk dik boek met verzamelde werken van Jane Austen (in het Engels) in luxe-uitvoering. Maar met dat boek kruip je echt niet effen gezellig in de zetel. Je hebt er eerder een standaard voor nodi ;-) Ik lees ook dagelijks mijn dochtertje van 5 jaar voor en kan daar echt van genieten. Ziezo, nu weten jullie al behoorlijk veel over me denk ik. Groetjes, Xine

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Xine, ik ben benieuwd wat je schrijft. Jane Austen, geweldig. Mijn vriend vindt me een Tuthola als ik me met dat soort werk bezig houd. Maar gelukkig zijn er blijkbaar meer fans. heb je ook iets met de Brontezussen?

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Xine, 500 boeken :eek: en 200 nog niet gelezen :eek: Dat haal ik bij lange na niet (hoewel, de verhouding tot het ongelezen gedeelte wel aardig klopt :confused: ). Er zitten gewoon te weinig uren in een dag. Waar gaat het historische drama over? Ik schrijf ook aan een historische roman, die zich afspeelt in het Frankrijk uit de 16de eeuw (zie de link in mijn onderschrift). Veel plezier op dit forum, waar een enorme hoeveelheid schrijfweetjes is verborgen.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Xine! :) Ik ben ook benieuwd naar je historische drama. Wanneer speelt het?

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Xine, welkom hier. Wat heb jij een brede smaak, zeg! Leuk! Ik ben ook wel benieuwd naar het jeugdboek dat je aan het schrijven bent. Fantasy én je houdt van Roald Dahl. Zou best wel eens een boek kunnen worden dat bij mij in de smaak valt.

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo allemaal, bedankt voor alle reacties :) Het historische drama speelt zich af in Engeland en Schotland, begin 19de eeuw. Mijn hoofdpersonage, Michelle, is oorspronkelijk van goede afkomst (maar niet persé van adel, in feite laat ik dat een beetje in het midden) en Française. Door omstandigheden is ze gedwongen voor zichzelf te zorgen. We volgen haar gedurende een flink stuk van haar leven (ruwweg van haar twintig tot vijftig jaar) en merken dat sommige (verkeerde) beslissingen de rest van je leven beïnvloeden, vooral als je een beetje koppig en eigenzinnig bent als zij. Soms is ze een sterke vrouw met ballen aan haar lijf, maar op andere momenten is ze heel kwetsbaar. Sterke personages die je soms wel met hun hoofd tegen de muur wil slaan, misverstanden en frustraties, drama, passie, (cynische) humor, plotwendingen ... dat is de inhoud. Het kinderboek gaat over een broer en twee zusjes, een noodlottige gebeurtenis, elfen en 'monsters'. Het speelt zich af in een tijdperk dat eigenlijk nooit bestaan heeft (fantasy) maar ik heb me gebaseerd op de Kelten, de Noormannen en hun mythen en legenden. Het wordt verteld door het hoofpersonage, Boyan (de jongen). Meer verklap ik niet ... Groetjes, Xine

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wow, al een heel schrijfleven achter de rug, en nog een lang schrijf en leesleven voor je. Veel succes met alles!