mijn inlognaam is cdeb
Hej
Mijn naam is Carmen de Bruijckere en ik ben nieuw op de site. Ik hoop hier schrijvende mensen te vinden die elkaar van feedback willen voorzien.
Ik woon in Stockholm met mijn oer-Hollandse man Ruud en onze tweetalige kinderen Dap (10), Eek (9) en Tim (6). We hebben een hond, Pompe, en wonen aan een groot meer, waar je nog steeds rondjes van 15 km kunt schaatsen. Het is net een sprookje hier.
In Nederland groeide ik op in Delft. Ik heb met veel plezier gewoond in hartje Den Haag, Rotterdam Kralingen en een jaar in Cambridge (UK) voor mijn studie. Ik heb geschiedenis afgerond en ben daarna in 1996 naar Stockholm vertrokken. In Stockholm hield ik mijn bedrijfje Holland Trade House draaiende. Dan maak je leuke dingen mee. Om nieuwe uitdagingen te zoeken verhuisden we van Stockholm naar Malmö. Ik heb vanuit Malmö de digi-Pabo gedaan. Ik merkte hoe leuk het is om met anderen via internet te werken aan opdrachten. Het feedback geven en krijgen van medestudenten leverde naar mijn mening de meeste kennis op. Die tijd gaf ik les op het Nederlandse schooltje in Kopenhagen. Op en neer over de Öresundsbrug. Nu zijn we "thuis" in Stockholm en ik geef les op mijn eigen schooltje, de Klimboom. Het is onderwijs in Nederlandse taal en cultuur aan tweetalige kinderen. Verder heb ik mijn Nederlandse bevoegdheid in lesgeven uitgebreid met het Zweedse aan de universiteit van Stockholm en geef ook deeltijd les op het Zweedse basisschooltje, Rälsen, hier in onze wijk.
Ik moet nog bedenken waar ik me op ga richten qua schrijven. Lesmateriaal, historische romans, reisgidsen of een combinatie daarvan lijkt me mooi.
Tot zover, hej då
Carmen
Welkom Cdeb
Welkom Carmen! En schrijfze
Dag Carmen, Je staat nog aan
Welkom Carmen, we zijn
Dank jullie voor het
cdeb, ik vind juist dat je
Kul du bor i Sverige! Jag
Visst är Sverige härligt och
Ah, ook een fan van de