Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

LeonVanD

Goedemorgen, Na enige twijfel hierbij een introductie van mij (het woord voorstellen vermijd ik angstvallig sinds de ontgroening tientallen jaren geleden - 'hoezo wil jij je voorstellen? Je stelt nog niks voor..'). Niets is heerlijker dan in de anonimiteit deze site door te struinen, maar aangezien ik een stuk in proeflezen wil plaatsen, hierbij mijn intro. Ik ben Leonie, ik ben 39 (en een half). Sinds een half jaar schrijf ik. Ik heb mezelf de luxe gegund een jaar lang twee dagen per week te schrijven. Met de hoop een boek gepubliceerd te krijgen. En dat is nog niet zo makkelijk. Gestart met gouden bergen in het vooruitzicht, heb ik inmiddels geleerd dat 1) de hele wereld schrijft 2) goed schrijven heel iets anders is dan lekker schrijven en 3) uitgevers zeer selectief zijn en de slush pile zeer hoog. En toch, altijd als ik dan iemand vertel dat ik schrijf, krijg ik als reactie: 'oja, mijn zus, achterneef, kennis van een kennis heeft ook een boek geschreven dat is uitgegeven bij... (Clavis, Querido etc etc). Wat heb ik tot nu toe gedaan? Ik heb een peuter/kleuterboekje geschreven, Afje en Beer. Dat heb ik (zelf) uitgegeven via Aquazz na vele afwijzingen van uitgevers (van korte brieven met één zin tot 'niet onaardig', maar nee). Daarna heb ik een Fantasy/Young adult roman geschreven, opgestuurd naar diverse uitgeverijen en wacht nu met kloppend hart de afwijzingen af. Ik kan nu al vertellen, schrijven is slecht voor je ego. Tien afwijzingen binnen een maand en zie jezelf dan maar weer los te peuteren van het asfalt. De stand staat op nu 2 afwijzingen voor dit boek, maar gezien de lange wachttijd bij de rest, ik denk altijd positief antwoord gaat sneller, verwacht ik de resterende afwijzingen eerdaags in de mail. Ik heb ook een stukje ingestuurd voor de wedstrijd van Luithingh Sijthoff voor Elfia.Aangezien daar ook het fantasy manuscript naartoe is. Nu ben ik bezig met een roman voor volwassenen, waar ik zo een proefstukje van wil plaatsen. Iedereen nog een hele fijne (schrijf-) dag en tot snel, Leonie

Lid sinds

7 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Leonie, Welkom hier. Ze zijn inderdaad vervelend uitgeverijen. Je kunt om jezelf op te vrolijken, deze vraag stellen: Wil ik graag schrijven, of wil ik graag iets geschreven hebben? In het eerste geval sta je te popelen om aan het schrijven te gaan. In het tweede geval kun je niet wachten om er weer mee op te houden. Ik besluit iedere dag om voor het eerste te kiezen. Dan maak ik mij niet druk over wat mensen van mij vinden. Veel succes! I.v.E