Els Willemse zoekt n schrijfbuddy
Hallo allemaal, zojuist mijzelf aangemeld op deze wel heel interessante website en forum. Ik heb altijd wel de behoefte gehad gevoelens en belevenissen aan het eeuwige papier toe te vertrouwen maar het is er nooit echt van gekomen. De directe aanleiding om dat nu wel te doen is het vinden van de dagboeken en brieven van mijn (overleden) moeder. Deze documenten dateren allemaal uit de Tweede Wereldoorlog en bevatten, wat mij betreft, waardevolle historische informatie over hoe een Rotterdamse familie de ellende en de onderdrukking door de Duitse bezetting het hoofd biedt, incl. een live-verslag van het bombardement op Rotterdam en alle nare gevolgen van de hongerwinter '44-'45. De ervaringen van mijn moeder, opa en oma en hun familie verdienen het om naverteld te worden. Dat wil ik doen! Maar hoe begin ik, in welke vorm giet ik het? Waar begin ik? Met het schrijven van teksten heb ik geen problemen. De dagboeken, brieven, foto's, krantenknipsels en memorabilia zijn al op datum gelegd maar nu concreet beginnen aan het verhaal, vind ik lastig. Wie wil mij helpen met de opstart? Ik zou je eeuwig dankbaar zijn.
Het lijkt mij het simpelste,
Beste Jan, dank voor je
Els Willemse schreef: Maar
Dankjewel Terry ;-) voor je
Hoi Els, het ziet ernaar uit
Els Willemse schreef: Beste
Thérèse schreef: Hoi Els, het
Jan Teak schreef: Graag