Lid sinds

8 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Even voorstellen

Ik ben Ferry Segers en ik ben 47 jaar. Eigenlijk als klein kind al zat ik vol fantasie. Ik was gek op tekenen en wilde dan ook (strip)tekenaar worden. Ook schrijven vond ik leuk. Maar zoals bij zoveel mensen, bleef het bij een hobby die zelfs verwaterde door werk en privé-omstandigheden. Na lange tijd begon de drang om weer creatief bezig te zijn in mij op te komen. Ik heb mijn eerste boek geschreven en binnenkort is het zo ver, dan wordt het ook echt uitgegeven. Ik ben heel enthousiast en hoop ook echt dat het wat gaat worden, ook al maak ik me geen illusies. Ik ben beginnend schrijver, al heb ik al een bepaalde leeftijd. Het is ook nog eens een jeugdboek geworden, waarbij ik zelf de illustraties heb gemaakt. Ik heb nog veel te leren en ben ondertussen druk bezig met meerdere boeken tegelijk. Mochten er wedstrijden zijn waar ik veel van zou kunnen leren zou ik daar weleens wat mee willen doen. Als ik wat meer met schrijven en/of illustreren van boeken zou kunnen en mogen doen zou ik dat geweldig vinden.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom. Misschien is de wedstrijd schrijven voor Afghanistan wat voor je? Een kort verhaal voor kinderen van 10/12 jaar. Zie topic wedstrijden.

Lid sinds

8 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor je advies, schrijvengeluk. Ik heb me ingeschreven en heb wel een leuk verhaal in gedachten. Ik ben met verschillende verhalen bezig, niet alleen kinderboeken. Mijn droom om een boek uit te geven gaat al uit komen. De wedstrijd van schrijven voor Afghanistan klinkt me heel goed in de ogen. Ik zou mijn verhaal graag in het boek zien verschijnen.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Succes, lees ik je verhaal binnenkort op de site voor schrijven voor Afghanistan. Het boek dat je al uit gaat geven is dat in eigen beheer of via een uitgever?

Lid sinds

8 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dankjewel schrijvengeluk, ik heb het verhaal er al op staan. Ik hoop dat je het leuk vindt, het heet: "De baby en de rode reiskoffer". Ik heb het boek niet in eigen beheer uitgebracht, daarvoor mis ik (nog) de expertise.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb je verhaal gelezen. Een orginele invulling met een grappige overtuiging van het meisje, waar de baby vandaan komt. Ik heb twee tips voor je om het verhaal sterker te maken. Gebruik meer dialoog zodat het verhaal levendiger wordt. En gebruik meer show don't tell. Beide onderwerpen kun je op de site van schrijvers online vinden via de zoekfunctie. Helaas kun je als deelnemer geen punten toekennen en een stukje schrijven ( daar kwam ik net achter). Daarom op deze manier een reactie.