Lid sinds

8 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Dave89

Ik ben Dave, 26 jaar en woon in Gelderland. Ik roep al minstens tien jaar dat ik een boek ga schrijven en ik heb bedacht dat ik daar in 2016 eens serieus mee ga beginnen. Ik heb meerdere keren geprobeerd uit het niets te beginnen met schrijven en uit te vinden waar het verhaal dan eindigt. Helaas heb ik ondervonden dat mijn verhaal dan na twee hoofdstukken eindigt door gebrek aan structuur. Ik ben op dit forum uitgekomen om mee te lezen en tips te vragen. Ik ben zelf een groot liefhebber van fantasy boeken.

Lid sinds

8 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Dave! Ik heb vrijwel hetzelfde probleem als jij en heb me daarom hier ook enkele dagen geleden aangemeld. Wat wel goed helpt is vóór het schrijven een korte samenvatting van het verhaal schrijven: ieder hoofdstuk markeren op een blad en ernaast beschrijven wat daarin gaat gebeuren. Het hoeft niet persé voor het hele boek, maar in ieder geval voor de eerste paar hoofdstukken, een stuk of 5, 6, wat je zelf wil. Na ieder hoofdstuk uitschrijven bedenk je alvast een nieuw hoofdstuk erbij, dat dan over een tijdje weer moet worden uitgewerkt. Zo blijf je jezelf altijd een paar hoofdstukken voor. Natuurlijk kan er dan nog van alles veranderen tijdens het schrijven, maar dan heb je in ieder geval een beter beeld voor jezelf hoe je verhaal zich gaat ontvouwen, in plaats van alleen dat ontastbare idee in je hoofd. Ik heb het zelf ook voor het eerst zo gedaan een maand geleden en het schrijven gaat me tot nu toe beter af dan ooit. Probeer het eens! Succes met schrijven

Lid sinds

8 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dankjewel! :) @DeManDieSchreef: bedankt voor je tip. Dat lijkt me een fijne manier van werken die ik zeker ga toepassen.