Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Terug van (te lang) weggeweest!

Hallo iedereen, Ik was hier rond eind 2011 tot begin 2012 actief, maar ben nu weer sinds deze week actief. Op mijn twaalfde was ik begonnen met schrijven, interesses had ik er al in toen zeven was. Waarom mijn interesses zo vroeg begonnen (en misschien is dit raar om te lezen), maar de boeken die ik op school moest lezen konden mij niet zoveel interesseren. Er waren maar heel weinig boeken dat mij echt konden pakken. Ik keek niet eigenlijk naar hoe iets geschreven was, meer naar het verhaal zelf dat mij echt kon boeien. Met mijn school regelmatig naar de bibliotheek geweest (de goeie oude tijd..). Maar ook daar vond ik veel boeken niet zo interessant. Mijn juf was het een beetje spuugzat en zei: "Joh Danny, ga dan zelf lekker schrijven!" Vanaf toen maakte ik kennis met mijn fantasie, een wereld in mijn hoofd ging er voor mij open! Met als gevolg dat mijn schoolwerk er af en toe onderdoor ging lijden en mijn kennis over de Nederlandse taal een achterstand kreeg. Op mijn twaalfde begon het dus echt, we kregen een schrijfopdracht in de klas en de docent had gezegd dat ik nog flink moest oefenen aan mijn woordenschat, maar dat mijn fantasie en gevoel wel al ver ontwikkeld was om te kunnen schrijven. Dat woordenschat en andere 'zaakjes' voor correct Nederlands bleef echter een probleem... Ik kreeg dus vaak kritiek, soms zacht bedoeld en soms hard. Ook hier op Schrijvenonline. Nu na zoveel jaar zie ik in dat het terecht was. Ik werd minder actief, tot dat ik eigenlijk helemaal niet meer kwam en ik liet het schrijven voor een poosje volledig los. In 2013 kwam ik per toeval een schrijfwedstrijd tegen, toen begon het weer te prikkelen bij mij. Ik was toen 22 jaar al en ik dacht: Kan het nog altijd doen, ook al is het alleen maar voor de lol. Zo stuurde ik een kortverhaal in voor de wedstrijd, dat ging over een jongetje die voor het eerst 'verliefdheid' had ervaren en daarmee op een kinderlijke manier mee omging en bekeek. De bezoekers mochten bepalen welk verhaal moest winnen. Tot mijn verbazing, aan het eind van de wedstrijd bleek dat mijn verhaal de meeste stemmen had gekregen. Met als gevolg dat de top 25 gebundeld werd en uitgegeven, de winnaar (ik) kreeg een gratis exemplaar thuis gestuurd met twee andere boeken. Ik kon het toen niet geloven, precies na 10 jaar dat ik was begonnen... Dat was voor mij niet alleen een lichtpuntje, maar ook de motivatie dat ik het toch nog kon. Een vervolg publicatie is nog niet gekomen, maar ik weet nog dat ik een hoop te leren heb. Ik wilde me aanmelden op een schrijversopleiding, maar ergens ben ik nog bang om te falen (misschien te hoog gegrepen?). Maar sindsdien ben ik niet meer gestopt met schrijven en heb ik zelfs ideeën ontwikkeld, ook mijn oude ideeën die ik rond 2011 schreef. Zodat ik die in een nieuw jasje kan steken om het nog beter te maken. De tijd zal het uitwijzen wat ik ermee kan bereiken. Dit is zo'n beetje mijn verhaal en ervaringen met schrijven. Ik hoop allemaal nieuwe, leuke leden te ontmoeten hier en nieuwe dingen te leren!

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Danny, welkom terug. Ivm die schrijfopleiding: wat is het ergste dat je kan overkomen? Dat je je zin in schrijven verliest? Dat je niets leert? Vaak is faalangst vermomde straalangst ;) Veel succes, en vooral veel plezier met het schrijven gewenst!

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja dat is ook weer zo, Hilde! Het is de onzekerheid vaak. Maar plezier in het schrijven heb ik zeker en dat is ook het belangrijkste!

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
hoi Danny, nou wat je schrijft is herkenbaar voor mij.... ik heb echt een probleem met spelling en dat is nooit goed gekomen waardoor ik mijn jeugddroom om schrijfster te worden maar diep weggeborgen heb. Twee jaar geleden ben ik weer begonnen, stiekem, niemand kreeg iets te lezen en nu heb ik een manuscript af dat wordt verbeterd door iemand die wel iets kent van spelling....het zou toch echt geweldig zijn als dat manuscript een echt boek zou worden :)...tenminste als ik het durf opsturen naar een uitgever.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo han73, Je kunt het altijd proberen! Niet geschoten is altijd mis. Wees vooral overtuigd van jezelf, niemand (zeker in het begin) anders doet het voor je. Klinkt hard maar zo is wel de realiteit. ;) Zolang je het echt wilt, zijn er altijd mogelijkheden! Zo heb ik altijd gedacht. En stuur het gewoon op als je het verbeterd hebt, je hebt niks te verliezen. Hoi Thomach.