Lid sinds

8 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Pilcrow

Goedemorgen. Mijn naam is Harmen. En ik ben 27 jaar. Hieronder wil ik jullie graag vertellen waarom ik mij hier heb geregistreerd. Mijn doel is om columns te schrijven. Puur hobbymatig naast mijn fulltime kantoorbaan. Tenzij de columns echt aan gaan slaan en het meer tijd gaat vergen. Maar goed, dat is dagdromen. Ik loop al een tijdje met dit idee rond na het lezen van een column van Mike Royko. De befaamde columnist van Chicago. Hij had een column geschreven over de militair Leroy Bailey, een man die z'n gezicht, letterlijk, was kwijtgeraakt door een raketinslag. Na diverse operaties weigerde de Veterans Administration om die operaties te betalen. Totdat Mike hier een column over schreef. De volgende dag werd het bedrag, op bevel van president Richard Nixon, terugbetaald. Van de kracht die een column kan hebben, ben ik onder de indruk. Enkele jaren geleden ben ik een tijdje recensent geweest voor 3VOOR12. Dit is een muziekplatform onder een landelijke noemer, maar lokaal wordt gerund. Hiervoor mocht ik naar lokale poppodia om hiervan verslag te doen in een recensie. Best heel leuk allemaal, maar ermee gestopt omdat andere dingen prioriteit kregen. Verder schrijf ik zo nu en dan het wedstrijdverslag in ons clubboekje, maar dat is niet noemenswaardig. Waarom hier inschrijven? Ik denk dat hier een enorme kennisbank aanwezig is. Van de kritische blik van anderen kun je veel leren. Ook kritisch naar werken van andere mensen kijken, is vaak een eye-opener voor jezelf. Ook lijkt mij een schrijfgroepje ideaal. Ik zag al een oproep voor een groepje in de buurt van Leeuwarden. Ik ga even contact opnemen met die mensen. Groet, Harmen