Lid sinds

8 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Getuigenis uitschrijven

Ik heb in het verleden vreselijke dingen meegemaakt en werd slachtoffer van medisch misbruik, hetgeen jarenlang heeft aangesleept en waar onterechte dingen zijn gebeurd. Ik zou dit nu willen uitschrijven. Chronologisch, als soort aanklacht. De soort blogs die ik online vind, zijn niet chronologisch. Het nieuwste bericht komt steeds bovenaan. Daarom vroeg ik me af of er ook meer schrijversblogs bestaan waar je een passage kan maken: jeugd, waar het misliep, wat dokters precies hebben aangericht, welke gevolgen dit heeft op mijn leven nadien,.... Alle tips zijn welkom. Veel dank.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Cursus autobiografisch schrijven? Volksuniversiteit? Tijdlijntje maken en uitwerken? Dan heb je een rode draad, of kapstok, waaraan je alles kunt ophangen. probeer maar eens. Veel succes.

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wil je het meedelen aan het grote publiek of wil je het voor jezelf uitschrijven? Je zou kunnen beginnen met het laatste en op je eigen computer oefenen voor jezelf. Dat doen wij ook allemaal. Daarna kun je het aan mensen laten lezen en die kring steeds een beetje uitbreiden. Kijk eens wat bij je past: een dagboek achtig iets of juist een artikel of een essay. Dat moet je zelf bepalen. Als je echt iets te zeggen hebt, kun je een ingezonden brief naar de krant schrijven of een lezerscolumn plaatsen in de Metro. Als het nieuwswaarde heeft of een snaar raakt, lichten ze dat uit en publiceren ze het in hun internet krant op social media. Op dit forum gaan we eigenlijk niet inhoudelijk in op stukken dus daar heb je minder aan. Ik wens je wel succes!

Lid sinds

8 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt allemaal. Ik heb het samen met een schrijver samen gezeten. Heb intussen genoeg materiaal, maar die schrijver heeft geen ervaring met E-books en daar zou ik toch mee willen starten. Het is een soort aanklacht naar wantoestanden binnen een bepaalde tak van de geneeskunde. Ik heb de artsen een schuilnaam gegeven en zelf wil ik dit ook doen onder een schuilnaam omdat de materie zeer delicaat is en ik zeker eerst wil afwachten wat de impact is. Ik heb dus het uitgeschreven verhaal en wil het online in een E-book gieten, iemand een idee hoe ik dat doe qua stijl ed? Wat de verdiensten zijn? Zou toch wel een stuk zijn van meer dan 100 pagina's. PS: wil het delen met een zo groot mogelijk publiek en liefst met mensen werkzaam in de sector.