Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik ben Bauke! - die Bauke

Hallo allemaal! Na jarenlang (nu 15, om precies te zijn) zwoegen over mijn passies en ambities (ik ben er eigenlijk nog steeds niet uit) ben ik vooral bij schrijven terecht gekomen. Ik ben dus Bauke en, ondanks het feit dat mijn naam anders doet vermoeden, ik ben een meisje. Of een jonge vrouw, dat mag je zelf weten. (15 jaar oud) Ik sta bijna overal bekend om mijn enthousiasme en daardoor heb ik waarschijnlijk een goede start gekregen met schrijven. Zo schrijf ik voor een jeugd-pagina in de krant (Plugout) die onder andere in de Volkskrant en Haarlems Dagblad is te vinden, elke vrijdag. Ik ben potentieel voor een jongerenwebsite, en ga beginnen met onze schoolkrant. Mijn enthousiasme is vooral terug te lezen in mijn columns. Met lange verhalen heb ik nog veel moeite, en ik hoop dat jullie me daar (op een positieve manier :)) mee kunnen helpen. En ik heb ook zo mijn kwaliteiten, dus ik zou graag iets voor jullie willen doen. Mijn grote interesse heeft me naar verschillende verhalen gebracht, die ik (als alles goedgaat) uiteindelijk wil verwerken in boeken) Mijn lange verhalen schrijf ik op een oeroude computer (een laptop uit 1993), met alleen Word. Zo wordt ik niet afgeleid. Ik zet het dan over op een goede computer met een floppie. Een korte samenvatting van een paar van mijn ideeën: Guusje Reinsema (Verraad zal het boek heten, als het er komt) is een meid van 18 jaar, die in e tijd van de WOII leeft. Haar vader zit bij de NSB en collaboreerd met de Duitsers. Dan wordt ze verliefd op Daan, 17 jaar, die met zijn ouders voor het verzet strijdt.. (geschiedenisroman) Jessica den Hoeve (39) (Rode wijn en bruine krullen) zit ontzettend in de put. Na mishandeld te zijn geweest door haar vriend Mark begint ze opnieuw. Ze ontmoet Els, een vrije meid van nog maar 21. Jessica en Els worden verliefd, en gaan steeds verder. Jessica merkt dus dat ze biseksueel is, maar Els kan zich niet binden. Ze krijgen ruzie. Alsof dat allemaal nog niet genoeg is, duikt Mark weer op. Ik hoop hier veel mensen te ontmoeten die net als ik dol zijn op personages, verhalen en nog veel meer! Groetjes!

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Bauke, Leuk dat je hier ook komt meeschrijven. Ik zit zelf ook pas sinds deze week op deze site (wel zonder schrijfervaring) Ik hoop snel iets van je te lezen. Staan je geschreven werken ergens online? Veel plezier en succes met schrijven.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Bauke. Ik ging er al van uit dat het een meisjesnaamw was. Mijn buurvrouw heet Bouwke. je schrijft het anders, maar je roept hetzelfde.

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
bij alleen voor leden ==> proeflezen ==> rode wijn en bruine krullen zie je mijn verhaal :nod: Doei doei!

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
bij alleen voor leden ==> proeflezen ==> rode wijn en bruine krullen zie je mijn verhaal :nod: Doei doei!

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi die Bauke, welkom! Bauke is inderdaad meestal een mannenaam, Baukje een vrouwennaam, maar afijn, jij bent dus een vrouw. Leuk dat je al zo enthousiast bent en zelfs al gepubliceerd wordt in de Volkskrant! De titel 'Rode wijn en bruine krullen' spreekt me in ieder geval aan, een boek met zo'n titel zou ik wel pakken in een boekenwinkel.

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Bauke, welkom hier! Je naam is voor mij volledig onbekend, nog nooit gehoord. Benieuwd om je verhaal te lezen! Bij deze: gelukkig en gezond 2OO9!

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Bauke. Nog zo jong en nu al zo veel ervaring als schrijfster. Goed dat je zo enthousiast bent. Veel succes verder met schrijven.