Lid sinds

8 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Even voorstellen: EenBrabander

Hallo schrijffanaten, Al enige tijd ben ik actief op dit forum (1,5 maand), maar hier had ik nog niks geplaatst, dus ik besloot dat maar even te doen. Mijn forumnaam is EenBrabander, ik woon obviously in Noord-Brabant, en ik ben 16 jaar. Schrijven heb ik altijd al leuk gevonden, en enkele maanden geleden ben ik begonnen met het schrijven van een boek, met de voorlopige titel 'Linnaeus'. Inmiddels zit ik over de 6000 woorden, maar het zullen er nog een stuk meer worden... In andere threads (proeflezen, algemene oproep) is meer over mijn huidige schrijverij te vinden, mochten mensen geïnteresseerd erin zijn. Naast schrijven (en eten, drinken, slapen, school, dat soort dingen :lol: :D ) doe ik ook aan conlangen, het maken van een taal. Ook dit verwerk ik in mijn boek. (mag ik links plaatsen naar forumthreads?) Als over enkele weken datgene begint wat het leven toch wel in grote mate veraangenaamt - de zomervakantie - zal ik hopelijk weer meer tijd hebben om mijn verhaal wat sneller uit te breiden (en te herherherschrijven) dan ik nu doe/kan. Tot nu toe iig bedankt voor de handige tips! Tot typs*, EenBrabander *: Ik hoop dat iedereen 'm begrijpt :unibrow:

Lid sinds

8 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom bij de club! En alvast heel veel schrijfplezier voor de komende vakantie toegewenst. Ben stiekem al erg nieuwsgierig naar je conlangen. Moet ik daarbij denken aan Tolkien-achtige werken, die zelf het Elvish bedacht? :thumbsup:

Lid sinds

11 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tot typs*, EenBrabander *: Ik hoop dat iedereen 'm begrijpt :unibrow:
Neen, en ik heb jaren 'moeten' werken met VeelBrabanders die niet wisten waar [oorsprong] -Houdoe- vandaan/komt/betekent. Het maken van een taal kan interessant zijn, het begrijpen van je eigen taal ook. :D Welkom en veel vakantie-plezier.

Lid sinds

8 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom bij de club! En alvast heel veel schrijfplezier voor de komende vakantie toegewenst. Ben stiekem al erg nieuwsgierig naar je conlangen. Moet ik daarbij denken aan Tolkien-achtige werken, die zelf het Elvish bedacht? :thumbsup:
Nytik mi boukälith jun z Tolkien, eijka sott hæje que hännin derbåske mynnin xainy mi altte reimo. Éjveläzin äsku hjädei Tolkieno ojg mynno usanvändje r Pljæmmeich honórom le Båkåroutt däsårått. Le Pljæmmeichått mynnått, léj derbås 1700 Tirarn ett la Grammhed zegdychan äsko. Fallärn, Tifeirn (nin)kouigtan etto. Ik heb nog nooit Tolkien gelezen, dus ik weet niet echt of die van hem op de mijne lijkt, maar dat zou kunnen. Een overeenkomst is dat Tolkien en ik allebei hun conlang in hun verhalen gebruiken. In mijn conlang zijn ongeveer 1700 woorden, en de grammatica is ver ontwikkeld, met naamvallen, (on)regelmatige werkwoorden, enz.

Lid sinds

8 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Brabander zijn is hier niet echt een voordeel.
Mijn trots gebiedt mij hierop te zeggen dat ik ook EenBrabantse ben. :D
Waarom is Brabander zijn niet een voordeel hier, als ik vragen mag? :D
Welkom! Alweer wat geleerd: conlangen. Interessant! ;)
Thädti! Soi léj dunnma heivilje sott! Dankje! Leuk dat je het interessant vindt! Ik heb trouwens 'äb boukäiän' uit een eerdere post hier vervangen naar 'boukälith'. Ik had de verkeerde soort verleden tijd gebruikt... Trouwens, mocht ik hier nou links plaatsen naar threads, zoals ik ook al in de OP had gevraagd?

Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik geloof dat er geïnsinueerd werd dat het ons zuiderlingen gewoon is onzorgvuldig met het algemeen beschaafd Nederlands om te gaan. Wat natuurlijk gelul is.

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Natuurlijk is dat gelul. Dat was het ook van mij. Ik zal proberen me in de toekomst te gedragen.

Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Natuurlijk is dat gelul. Dat was het ook van mij. Ik zal proberen me in de toekomst te gedragen.
Niet on my account, hoor. Misdraag je erop los :D

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Brabander zijn is hier niet echt een voordeel.
Mijn trots gebiedt mij hierop te zeggen dat ik ook EenBrabantse ben. :D
Nou, en ik had je nog zo hoog ingeschat. :( btw welkom brabander :D

Lid sinds

8 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wow, respect! Gaaf dat je een taal helemaal zelf ontwikkeld hebt. Tolkien deed dat ook, maar zijn talen verschillen flink van de jouwe. Als ik je taal zo lees doet het me denken aan een vorm van Fins/Zweeds/iets Scandinavisch. Petje af, ik zou dat niet kunnen. Ben erg benieuwd naar je verhalen. :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hey, Welkom, weer een Brabander erbij! Ik ben er zelf ook een! Veel succes met het schrijven van je manuscript, ik was ongeveer even oud als jou toe ik aan mijn manuscript begon. Ik ben er nu nog steeds mee bezig :D Groetjes, Ayoub