Lid sinds

8 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Duifje

Hallo iedereen, Al enkele dagen was ik op zoek naar een leuk Nederlandstalig forum over schrijven. Natuurlijk kon ik het dan ook niet laten om een account aan te maken wanneer ik er eindelijk eentje vond. Schrijven heb ik tot dit jaar eigenlijk voornamelijk in het Engels gedaan. De overstap naar Nederlands was niet gemakkelijk, maar wel noodzakelijk als ik een boek wilde schrijven. Met mijn Engels is niets mis, zeker niet voor kortverhalen en fanfiction, maar een volledig boek schrijven is toch wel iets anders. Als geschiedenisstudent vind ik het altijd leuk om mijn kennis over de geschiedenis in mijn verhalen te verwerken, ondanks dat deze zich bijna altijd uitsluitend in een toekomstige wereld afspelen. In mijn huidige verhaal is bijvoorbeeld het feodale systeem opnieuw ingevoerd, heeft Japan zich weer volledig afgezonderd van de rest van de wereld en is één van de presidenten gebaseerd op Henry VIII. Omdat dit mijn eerste verhaal in het Nederlands is denk ik dat vooral het Taal en Spelling subforum goed van pas gaat komen. Boeken in het Nederlands lezen lijkt me ook geen slecht idee, aangezien ik momenteel nog iets te veel aan het Engels blijf vasthouden in mijn zinconstructies. Wat ik nu al zo leuk vind aan dit forum is dat er mensen van alle leeftijden op zitten, dit maakt de verschillende meningen en visies alleen maar interessanter! Groetjes, Lindsey

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom op het forum. Hopelijk kunnen we je een flink stuk helpen. Zeker omdat je eerder vragen over taal dan inhoudt zult hebben, plaats eens iets op het proeflezen deel.

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom! Knap dat je naar dit forum enkele dagen hebt moeten zoeken, mij lijkt tien minuten genoeg om het te vinden, maar fijn dat je er bent. Pr

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Duifje, Welkom. Grappig, dat je geschiedenis in een fantasiewereld wilt laten spelen. Wil je bv de slag bij Waterloo in een gefantaseerde wereld uitbeelden? of maak ik een denkfout. Ik wil nog steeds fantasieverhalen lezen, maar mijn hoofd weigert gewoon. Ik vind de tegenwoordige tijd soms al moeilijk genoeg. Maar wie weet... Heel veel succes hier

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als geschiedenisstudent vind ik het altijd leuk om mijn kennis over de geschiedenis in mijn verhalen te verwerken, ondanks dat deze zich bijna altijd uitsluitend in een toekomstige wereld afspelen.
Klinkt interessant. Succes!

Lid sinds

8 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wil je bv de slag bij Waterloo in een gefantaseerde wereld uitbeelden? of maak ik een denkfout.
Het is eerder dat ik inspiratie uit de geschiedenis haal om mijn wereld vorm mee te geven. Mijn hoofdpersonage moet bijvoorbeeld vluchten door een machtsovername, en het verloop van die overname is een beetje gebaseerd op de Russische Revolutie/ het verhaal van Anastasia. Het is dus niet dat ik volledige episodes uit de geschiedenis overneem, maar het eerder als inspiratiebron gebruik. Fantasieverhalen lezen vind ik net zo leuk, omdat het vaak zo ver staat van onze eigen wereld en tegelijk ook niet. :)