Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Taske stelt zich voor

Hallo allemaal, Twijfel, wel, niet, ja, nee, soms, of toch, verwarring... Ja, toch! Het is nu misschien tijd geworden! Tijd om eindelijk te gaan schrijven. Ik ben mama, samenwonend en maar liefst 34 lentes jong. Ik volg de cursus jeugdverhalen schrijven bij de NTI. Hoewel, volgen van de cursus is een GROOT woord, sinds mei jl heb ik al les 1 gedaan :-) En daar bleef ik hangen. Waar kwam dit toch door, onzekerheid, inspiratie, faalangst, perfectionisme? Altijd wel een smoesje klaar om die deur weer stevig dicht te duwen. Kort gezegd, nog zo groen als gras dus! De tijd van bezinning en goede voornemens is aangebroken, immers 2009 staat voor de deur. Waarom niet nu alvast spijkers met koppen slaan. Ja mijn voornemen is om echt te gaan schrijven nu. Ik heb er zin in! Mijn liefde voor boeken begon bij het lezen van stripboeken van, wie kent ze niet, Suske en Wiske. In mijn jeugd heb ik uren doorgebracht in de bieb, boeken van Veronica Hazelhoff, Guus Kuijer, heerlijk om te lezen. Tegenwoordig ligt mijn interesse in boeken van schrijfsters van o.a. Simone van der Vlugt, Loes den Hollander. En stapelgek ben ik op de boeken van Daphne Deckers. Ik weet dat de meningen daar over verdeeld zijn, maar ik vind het top! Nu ben ik aangekomen bij het zelf schrijven. Een hele uitdaging, ik hoop dat ik komend jaar kan ontdekken of hier mijn bestemming ligt. Naast mijn hobby voor lezen en schrijven heb ik meerdere hobby's: fotografie en scrapbooken. De creativiteit in de mens kan ik erg waarderen. Mijn reis door het alfabet begint HIER en NU! p.s. Beginnerstips zijn altijd welkom!

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Taske! Beginnerstips? Alles goed bekijken, stukken proeflezen, waag je maar eens aan feedback, schrijf zelf een stukje en laat het ons lezen en... nog zoveel meer! Groetjes uit Vlaanderen, Lien

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom, Taske. Beginnerstips? Je hebt al een goede stap gezet, je bent hier gekomen. :nod: Ik zou zo zeggen, kom hier vaak, lees veel, praat mee, ga wellicht eens meedoen aan oproepen/wedstrijden en als je echt wilt, dan kom je er wel (dat hoop ik tenminste, dat houd ik mezelf steeds voor :P).

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Taske, leuk dat je 'ons' gevonden hebt! :thumbsup: Maar nu nog dit:
[ ... ] Beginnerstips zijn altijd welkom!
Er is maar één manier van beginnen, en dat is eh ... beginnen. Laat maar eens iets van je lezen. Succes in elk geval en vooral veel plezier hier! O ja, wat zijn scrapbooken?
Naast mijn hobby voor lezen en schrijven heb ik meerdere hobby's: fotografie en scrapbooken.
Leuk woord, trouwens. :)

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Veel dank voor jullie reacties :-) Ik hoop hier veel te mogen leren. Ik durf eigenlijk nog niet echt iets al te plaatsen nu, want ik denk dat het nog niet echt goed is. Misschien ben ik wel bang voor een reactie dat ik t eigenlijk gewoon niet in mij heb :-( Ik ben er wel een beetje onzeker over dus. @mariejeanne, scrapbooken is zelf fotoboeken maken. Er bestaan zelfs scrapbookwinkels. Met diverse soorten en kleuren papier en lintjes, knoopjes, siersteentjes en foto's enz maak je je eigen fotoboekpagina's. Erg leuk om te doen. Van karton kan je ook nog je eigen kaften maken en je eigen boeken inbinden dan is je fotoboek helemaal voor 100% selfmade.

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Taske, Welkom. De anderen hebben helemaal gelijk: je hebt de belangrijkste beginstap gezet. Nu nog een beetje discipline en veel oefenen en dan lukt het wel. En verder geef je gewoon een schreeuw als je hulp nodig hebt. Genoeg mensen hier die je willen bijstaan. Groeten en succes, Tine

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Warm Welkom!