Lid sinds

8 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Even voorstellen - Kahlyn

Hallo allemaal, Ik ben Kahlyn, een 33-jarige meid uit Utrecht die jullie club komt vergezellen. Ik schrijf al jaren, van poëzie tot lange verhalen, maar van een echt boek is het tot op heden nog niet gekomen. Partner, stiefzoontje, prettig gestoorde kat, werk en mijn andere passies koken, lezen en gamen, slokken al veel van mijn tijd op. Toch voel ik telkens weer die drang om woorden, gedachtes en hersenkronkels op papier te zetten. Dus vond ik het tijd worden om op een wat meer gestructureerde wijze daarmee aan de gang te gaan. Vandaar dat ik nu hier ben. Mijn grootste schrijfpassie gaat uit naar epic fantasy. Al heb ik diverse malen mijn pen gewaagd aan romans, thrillers en detectives, die eeuwige strijd tussen goed en kwaad blijft mij toch meer fascineren. Zelf een wereld creëren, ontdekken wat die te bieden heeft, mijn alter-ego's/protagonisten laten ontplooien, innerlijke gevechten voeren terwijl ondertussen de oorlog tegen de antagonisten zich afspeelt. Ik smul ervan. Ik schrijf bij voorkeur in het Engels. Het is een taal die mij het meest ligt, deels vanwege dat ik zeven jaar Engels moest spreken, deels ook omdat ik het liefst fantasy in het Engels lees. De taal heeft voor mij soms net wat meer 'magie' dan het Nederlands. Sommige vertalingen vind ik dan ook tenenkrommend. Voor mij behelst de titel 'Mother Confessor' veel meer dan 'Biechtmoeder' (Terry Goodkind), en een zin als 'My heart has spoken for' laten zich simpelweg niet goed vertalen, terwijl juist die vijf woorden zoveel weergeven. Maar goed, dat is een discussie voor een andere keer. :) Mijn inspiraties haal ik uit het dagelijks leven, dingen die ik of naasten rondom mij meemaken, en door het lezen van andermans boeken. Die hoeven niet onder het fantasy genre te vallen, maar aangezien ik dat genre vaak lees haal ik daar ook veel inspiratie vandaan. Voorbeeldschrijvers zijn Tolkien, George RR Martin, CS Lewis, David Farland, Markus Heitz, Robert Jordan, Anne McCaffrey, Patrick Rothfuss, Terry Goodkind... en dan vergeet ik nog de andere helft. :lol: Afijn, dit is al een hele lap tekst geworden. Bedankt dat je het helemaal tot hier hebt gelezen. Wees vrij om wat vragen af te vuren als je die hebt en ik ontmoet jullie graag in de andere topics. :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Kahlyn, Wat leuk! Ik hou zelf ook erg veel van fantasy. Toevallig is Tolkien mijn inspiratie geweest voor het schrijven van mijn manuscript, samen met J.K. Rowling. Veel succes verder :). Groetjes, Ayoub

Lid sinds

8 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor het warme welkom. @Ayoub: Tolkien is voor mij ook de baanbreker in de fantasy-wereld. Maar naast hem laat ik me ook graag inspireren door de wat meer hedendaagse fantasyschrijvers, zoals Heitz, Rothfuss en Farland. Het dieper induiken in het leven van de dwergen, hoe het leven van een jonge magiër in no-time verandert en de drive van de antagonist om de som der mensheid te worden (Sum of all Men). Heerlijke inspiraties en fantasieën waar ik graag mee speel en die voor mij bepalen welke kant ikzelf op wil met mijn werk. Jij ook veel succes! :)