Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik ben Elke.

Hallo allemaal. Allereerst een fijne Kerstavond ! Mijn naam is Elke, ik ben 28 jaar en vraag mij af wanneer je jezelf een schrijver mag noemen. Ik schrijf iedere dag en dit sinds het prille begin van mijn bestaan. Ik lees graag. Vanalles en nog wat, gaande van een goeie lay-back chicklit tot een 'ehm' prestigieus literair meesterwerk. 12 dagboeken zijn van mijn hand en ik schrijf wel dagelijks een brief naar iemand. In de vorm van een e-mail, een kattebelletje of een echte ouderwetse brief. Ik schrijf om mezelf te uiten waar het mondeling moeilijker kan. Ik schrijf om mijn taal te kunnen blijven beheersen. Ook om te proberen met woorden te toveren. Maar vooral om iets te vertellen. Ben ik dan misschien eerder een verteller ? Maar hoewel het meestal vanuit een redelijk vlotte pen verloopt, zijn er ook die dode momenten waarop mijn handen niets kunnen schrijven en mijn vingers geen letter kunnen typen. Brainfreeze zegt men dan. Writer's block. Maar ben ik wel een schrijver ? Wanneer ben je een schrijver ? Mag je dat pas zijn nadat je eerste boek is uitgegeven ? Of telt een dagboek ook mee als dusdanig ? Om antwoorden te vinden op mijn vragen kom ik hier. Ik wil graag meer weten. Meer leren. Want nu schrijf ik zuiver op gevoel. Maar ik ken geen schrijftechnieken. Ik doe maar wat, zeg maar. En ik zou graag professionele tips volgen. Een leidraad vinden om schrijven niet alleen nog leuker te maken maar ook 'echter' (bij gebrek aan betere woordkeuze). Ziezo, een kleine introtekst. Ik lees jullie graag ! Elke x

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Elke, je bent aan het juiste adres! Veel mensen hier kennen het klappen van de zweep, en voor de niet professionele schrijvers valt hier veel te leren. Ik zou zeggen... leg iets neer om te proeflezen. Heb je ambities om een boek te gaan schrijven? Wij zijn benieuwd. Wees welkom

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Wil ! Erg bedankt om mij te verwelkomen. Ik heb ambities om een boek te gaan schrijven. Alleen heb ik het gevoel dat ik te hoog grijp. Dat ik daar niet aan toe ben. Je kan me dus onzeker noemen. Ik weet niet of ik alles in huis heb wat nodig is om een succesverhaal neer te pennen. Maar ik ben heel leergierig. Ik zou eigenlijk heel graag een kinderboek schrijven. Een sprookje, maar eenvoudig, geen fantasy-magie toestanden. Simpel, mooi, lief. Gr, Elke *

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Elke, welkom! Toevallig zijn er hier wel al topics geweest, ik denk zelfs met de titel: 'Wanneer mag je jezelf schrijver noemen?' Zoek maar eens op deze site. Als je hier genoeg topics leest, kom je een eind verder met je kennis. Verder leer je hier ook dat het handig is om lid te worden van een schrijfclub en/of schrijfboeken te lezen. Succes!

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Trenke: Dank je wel voor je feedback ! Ik ga zo meteen even rondneuzen ! Kerstgroet ! @ Marsha: Dank je wel ! Kerstgroet !

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Eef, Lien en Rietje: Hartelijk dank voor de welkomstgroet. Ook fijne feestdagen !!!!

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Elke! En wat Trenke al schreef, op SO zijn genoeg topics te vinden die aansluiten op jouw intro. Veel (leer)plezier hier!

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom hier, er is hier altijd wel iets interessants te vinden en soms helpt het als je eens geen inspiratie hebt. Misschien kun je ons nog wat leren,... misschien leer je iets van ons...