Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hallo allemaal

Mijn naam is Martinus Benders, maar ik mag geen reclame maken. Dus is mijn naam alleen Martinus Benders bij wijze van spreken. Het is mij, begrijp ik, ten strengste verboden Martinus Benders te zijn, of tenminste, daar op stimulerende wijze gewag van te maken. Ik ontken ten stelligste dat mijn aanwezigheid hier commerciele danwel ideele doelen zou dienen. Ik ben hier toevallig aangewaaid, als een nutteloos plastic zakje in de wind. Ik verdien geen geld aan jullie. Ook kom ik hier niet om poezie te helen aan een groepje naarstige verslaafden. Elke suggestie dat het mij zou gaan om van jullie poetrycrackheads te maken berust op een misverstand. Alles hier kent regels. Zo moet je eigen werk alleen in PROEFLEZEN plaatsen, en niet elders, want dan wordt het een ZOOTJE. Ik heb nog wat beginnersvragen. Ik hoop dat jullie een absolute noob uit de brand kunnen helpen: Vraag 1: waarom schrijf ik gedichten? Vraag 2: mag ik in deze ultrastrenge omgeving mezelf Martinus Benders noemen zonder risico op een flinke spankbeurt? Vraag 3: Welke lieve doch stricte moderatrice komt mij in de oneindige ruimte lekker tafelmanieren bijbrengen? Ik hoop dat jullie zo goed zijn deze ongetwijfels lachwekkende beginnersvragen te beantwoorden en ik zie uit naar het functioneren binnen dit strenge docht rechtvaardige schrijfcorset. M.B.

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom, Martijn.
Zo moet je eigen werk alleen in PROEFLEZEN plaatsen, en niet elders, want dan wordt het een ZOOTJE.
Proeflezen zootje? https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/zooitje-zoo…
Zootje is van oorsprong de verkleinvorm van het zelfstandig naamwoord (de) zo. Dit betekende oorspronkelijk 'hoeveelheid eten die tegelijk gekookt wordt of voor één maaltijd genoeg is'; bijvoorbeeld een zo vis of een zo sla.
Ik heb nog wat beginnersvragen. Ik hoop dat jullie een absolute noob uit de brand kunnen helpen:
Absolute noob? https://www.ensie.nl/redactie-ensie/noob
Oorspronkelijk komt het woord uit de gamewereld waarbij een noob betrekking heeft op een slechte speler die tevens aanwijzingen en tips van andere spelers negeert.
Vraag 1: waarom schrijf ik gedichten?
Waarom noem je dat, gedichten?
Vraag 2: mag ik in deze ultrastrenge omgeving mezelf Martinus Benders noemen zonder risico op een flinke spankbeurt?
Van mij wel, je bent dan simpel te herkennen als het vriendje van, haar.
Vraag 3: Welke lieve doch stricte moderatrice komt mij in de oneindige ruimte lekker tafelmanieren bijbrengen?
Ikke, maar je noemt jezelf een absolute noob - dus schat zelf maar in hoeveel moeite ik zal doen.
Ik hoop dat jullie zo goed zijn deze ongetwijfels lachwekkende beginnersvragen te beantwoorden en ik zie uit naar het functioneren binnen dit strenge docht rechtvaardige schrijfcorset.
Natuurlijk, Martijn, ik ben zo goed, als Ivan Petrovitsj Pavlov eens was, maar dan van deze tijd.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat draakje is heel goed in kritieksimulatie zonder ook maar één zinnig woord te zeggen. Je denkt, hij schreef wat, hij heeft ergens bezwaar tegen, blijkt hij naar onze taal te verwijzen en dat je het woord gewoon goed gebruikt. Eeen trolldraakje, dus. Dat weet hij zelf natuurlijk ook wel, vandaar die verwijzing naar Pavlov oftwel: kwijlen op de automatische piloot. Blijft de hamvraag waarom men hem of haar hier als huisdiertje wil hebben. Ik verwacht toch iets stringenters van zo'n zelfbenoemde Schrijfmasochisme Kelder.

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ah, een knuppel in het hoenderhok. Dag, welkom. De ervaring leert dat hoenderhokknuppels hier geen lang leven beschoren is, maar ik neem aan dat zulks ook niet je bedoeling is.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Is dat schoothondje met een draakjesmasker gevaarlijk? Bijt ie? Schud hij zijn gecremespoelde krulletjes in je gezicht? Ik ben benieuwd, blijft spannend zo'n kippenhok.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Maar goed ik ben hier blijkbaar bekend jegens een vriendje, ene Phersephone. Ik heb geen idee wie ze is, dus nodig ik haar uit de spambox te checken!

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maar goed ik ben hier blijkbaar bekend jegens een vriendje, ene Phersephone.
Vriendje? Zij - Phersephone - zegt dat ze een meisje is. En zij zegt dat jij een jongetje bent. En jullie zijn intimi. Zij zegt dat jij een dichter bent, En zij zegt dat zij geen enkele dichter serieus neemt.
Ik heb geen idee wie ze is, dus nodig ik haar uit de spambox te checken!
Een dichter te Eindhoven - amper van de schok te boven haar idool - spam-de heel frivool - "ken ik jou ergens van?" Oh schat - ik voel mij zo ellendig - moet al tijden braken sinds kort droom ik van rode draken - die huisjes [en ik zit erin] laten kraken Laat mij je reviseren - ik sloop je motor uit elkaar je liep wel lekker, op die piep na - van de V-snaar Oh schat, had ik je maar eerder ontdekt tot nu - was heel mijn leven slechts een act

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Keer op keer wraakt zich weer het belabberde taalgevoel van Yrret - nu weet het ook al niet dat je vrouwen ook best als vriendje aan kunt duiden: http://www.vandale.nl/opzoeken?pattern=vriend&lan… En dat is tegelijk lachwekkend en vermoeiend. Nog erger wordt het als onze drakenkoning aan het rijmelen slaat - mijn hemel, geen wonder dat men een strengbewaakte kuil als deze van node heeft om zulke ladderbezopen valszingende hagedissen in te bewaren, de rest van het internet mag de moderatoren hier wel dankbaar zijn.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Keer op keer wraakt zich weer het belabberde taalgevoel van Yrret - nu weet het ook al niet dat je vrouwen ook best als vriendje aan kunt duiden: http://www.vandale.nl/opzoeken?pattern=vriend&lan… En dat is tegelijk lachwekkend en vermoeiend. Nog erger wordt het als onze drakenkoning aan het rijmelen slaat - mijn hemel, geen wonder dat men een strengbewaakte kuil als deze van node heeft om zulke ladderbezopen valszingende hagedissen in te bewaren, de rest van het internet mag de moderatoren hier wel dankbaar zijn.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
We waren bevriend op FB Martinus toen ik daar nog een account had. :D Hier schijnt men te denken dat je dan hand in hand zit op het Gedichtenbal. Sure, ik had destijds 800 vrienden. Jij zat toen al boven duizend of zo.