Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Wat wil ik nu echt? Ja toch schrijven! (wouter77)

Hallo allemaal, Zojuist heb ik mij geregistreerd op deze site, wat om me heen geklikt en besloten om deze voorstel-post te schrijven. Ik heb mij zojuist namelijk voorgenomen om meer te gaan schrijven en deze community lijkt me een leuke 'inspirator' hiervoor. Ik heb het voornemen om hier regelmatig langs te komen en deel te nemen. Vandaar even kort over mijzelf; 38 jaar, getrouwd en gezegend met twee gezonde dochters (3 en 0 jaar), mooi wonend in Drenthe (als Noord-Hollander voelt het daar elke dag als vakantie), ICT-er, freelancer, zanger, gitarist, tekstschrijver. Die laatste drie op amateurniveau, overigens. Vanaf mijn veertiende jaar ongeveer aan het schrijven en vooral heel veel gelezen als kind. Dat zullen jullie allemaal herkennen. Grote interesse ontwikkeld in muziek en in de afgelopen 25 jaar 100+ songteksten geschreven, voornamelijk Engelstalig maar ook in eigen taal. Een stapeltje gedichten en op jonge leeftijd een eerste roman. Sinds 2007 ongeveer schrijf, componeer en speel ik mijn eigen muziek als singer/songwriter. Treedt zo links en rechts wel eens op en heb na wat demo-albums in februari 2015 mijn eerste single uitgebracht. Tevens sinds vorig jaar de helft van een Nederlandstalig popduo (denk Acda & de Munnik) waarvoor ik veel van de teksten en muziek schrijf. Op dit moment dus ook actief aan het schrijven. In het verleden eens een cursus Korte Verhalen schrijven gevolgd maar tot mijn schaamte niet afgemaakt. Nu ik midden in mijn midlife crisis ben geland, heb ik me de laatste tijd opnieuw afgevraagd waar mijn passie ligt. En naast muziek ligt dat zeker in het schrijven. Dus ik ben nieuwsgierig naar hoe ik mijn schrijversvaardigheden kan verbeteren en hoe ik meer tijd kan besteden aan deze passie. Schrijfopdrachten en fora zullen daar zeker bij helpen. In het onderdeel Proeflezen heb ik de laatste tekst die ik geschreven heb, geplaatst. Ben benieuwd wat julle er van vinden. Tot schrijvens!

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom, herken wel veel, al heb ik dan niets muziek en niets met getrouwd zijn en kinderen hebben :D... Een cursus is soms wel goed om duidelijker af te kunnen bakenen hoe je moet schrijven, al is de enige grote les om te leren schrijven nog steeds het schrijven zelf. Je bent hier alvast om de juiste plaats.