Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hallo allemaal!

Ik ben Phersephone wat natuurlijk een pseudoniem is :-) Dol op schrijven en dan vooral poëzie, dat is mijn ultieme uitlaatklep. Ik ben al vaak genomineerd, won her en der een prijs en sta in ontelbare literaire bloemlezingen. Dat is mooi maar zegt mij persoonlijk niet zo veel. Ik geef liever les in poëzie op schoolgemeenschappen en aan volwassen in workshops. Dus als ik overkom als een juf....dan klopt dat dus. :-))

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik hoop dat ik een onbelangrijke vraag mag stellen: Waarom Phersephone ipv Persephone? (Περσεφόνεια) Is er misschien een woordspeling die ik mis? vriendelijke groeten, A.Kroeze

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hahahaha, ik had die vraag al veel eerder verwacht. U mist niks hoor en gebruikt de juiste spelling. Het was van mijn kant een simpele tikfout die ik zelf niet eens bemerkte. Toen ik hem uiteindelijk ontdekte zag ik geen reden om hem te veranderen na al die tijd. :)

Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom! En bedankt voor je reactie op mijn stukje al. Ik kon even niet vinden of je zelf ook al dingen hebt gedeeld. Ik ben wel benieuwd namelijk :).

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom, Phersephone. Welke weg moet ik bewandelen om tot je gedichten in de ontelbare literaire bloemlezingen door te dringen. Zijn ze werkelijk ontelbaar? Is het geen kwestie van 1, 2, 3... tot en met het laatste gedicht?

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Dos, Met het openbaren van mijn werk zou ik ook mijn pseudoniem opheffen, waarom zou ik dat doen? Ik ben de afgelopen vijftien jaar regelmatig opgenomen geweest in allerlei bloemlezingen waarvan ik de meeste niet eens in mijn bezit heb. Van gelegenheidsbundels tot geselecteerd werk van literaire stichtingen. Dus ja voor mij ontelbaar omdat ik ze niet eens meer allemaal weet. Ik zei het al eerder; ik heb daar niet zoveel mee. Dat is ook de reden dat ik nooit zelf een bundel heb uitgegeven. Ik heb niet eens een blog. Toen ik eenmaal mezelf bewezen had ben ik meteen les gaan geven. Veel leuker :)

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Met het openbaren van mijn werk zou ik ook mijn pseudoniem opheffen, waarom zou ik dat doen?
Ja, waarom zou je dat doen? Omdat je je op andere plaatsen ook hebt gepresenteerd met je werk; in ontelbare literaire bloemlezingen nog wel. En omdat je poëzie doceert op scholengemeenschappen en aan volwassenen in workshops. Dit doe je vast niet onder pseudoniem. Dus op andere plaatsen treed je wel met je werk in de openbaarheid, waarom hier dan niet. Als je je presenteert zoals je hebt gedaan, wil ik ook graag je werk lezen, anders kan het noemen van je veelvuldige nominaties gelezen worden als dikdoenerij, ook al zeggen die publicaties jou persoonlijk niet zo veel. Het zou ook uitgelegd kunnen worden als poging om te imponeren... dat wij lezers er bij voorbaat van overtuigd zijn hier met een profi van doen te hebben. Je schuilnaam hoef je niet op te geven, daar is hij te mooi voor.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Met het openbaren van mijn werk zou ik ook mijn pseudoniem opheffen, waarom zou ik dat doen?
Ja, waarom zou je dat doen? Omdat je je op andere plaatsen ook hebt gepresenteerd met je werk; in ontelbare literaire bloemlezingen nog wel. En omdat je poëzie doceert op scholengemeenschappen en aan volwassenen in workshops. Dit doe je vast niet onder pseudoniem. Dus op andere plaatsen treed je wel met je werk in de openbaarheid, waarom hier dan niet. Als je je presenteert zoals je hebt gedaan, wil ik ook graag je werk lezen, anders kan het noemen van je veelvuldige nominaties gelezen worden als dikdoenerij, ook al zeggen die publicaties jou persoonlijk niet zo veel. Het zou ook uitgelegd kunnen worden als poging om te imponeren... dat wij lezers er bij voorbaat van overtuigd zijn hier met een profi van doen te hebben. Je schuilnaam hoef je niet op te geven, daar is hij te mooi voor.
Beste Dos, Juist als ik zou willen imponeren zou ik hier mijn werk naar voren brengen onder eigen naam. Ik vind mijn geschreven werk niet relevant meer omdat mijn passie bij lesgeven ligt. Mijn introductie was een inleiding op het feit dat ik liever lesgeef in plaats van zelf op de voorgrond te treden en bij voorbaat vergeving vraag wanneer ik als een juf klink :-)) Het lijkt mij toch heel logisch dat ik hier een pseudoniem gebruik. Ik weet niet of hier leerlingen van mij komen of mensen die de workshops volgen. Denk je dat die geconfronteerd willen worden met hun juf? Dat is net alsof ik ze overal op de vingers loop te kijken. Moet er niet aan denken. Ik wil het hen ook niet aan doen. Andersom zou het voor mij ook niet prettig zijn. Ik moet mijn woorden als juf op een goudschaaltje wegen, dat verlangt die functie nu eenmaal. Hier is het fijn dat ik puur vanuit mijzelf kan reageren. Ben ik een profi? Wel in de zin dat ik een bovengemiddeld talent heb voor schrijven. Maar die mensen zijn er meer dan voldoende hoor. Er begeven zich op dit forum velen van hen (vaak anoniem) onder ons. Die publiceren overal op het net en hun werk wordt regelmatig opgenomen in (literaire) bundels. Maakt dat deze mensen bekend? Nee, die namen zullen het grote publiek nooit bereiken. Maakt dit dat jij je door deze mensen geïmponeerd moet voelen? Ik dacht het niet maar be my guest :p

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Enne Dos.....heb jij je ooit ergens voorgesteld? Wat is jouw reden om hier anoniem te zijn? Waarom heb jij geen bio? Waarom gebruik jij geen echte foto van jezelf? Wat is de reden dat jij je echte naam niet gebruikt? :unibrow:

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Phersephone, het is hier niet ongebruikelijk om als een tabula rasa binnen te komen. Iedereen heeft daar zijn/haar reden voor; belangrijk of in het geheel niet. Maar als je hoog opgeeft van jezelf, laat dan ook iets van je werk zien, laat ons ervan genieten. Wij zijn hier een nieuwsgierig clubje amateurs, die graag van bovengemiddeld getalenteerde nieuwelingen willen leren. Zo vreemd is deze wens toch niet? Dus niet zo flauw; voor de draad ermee. Wij worden er graag mee geconfronteerd.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Jij maakt ervan dat ik hoog opgeef van mezelf..... Jij stelt het alsof een bovengemiddeld talent geen amateur kan zijn. Nogmaals, die zitten hier meer op SOL, dacht dat jij er zelf ook toebehoorde. Weetje wat hoog opgeven van jezelf is? Een gedicht plaatsen op Proeflezen en erboven zetten: Bekroond en gepubliceerd gedicht in Brabant Literair. Nee, ik heb verder geen vragen... duhuh... Ik had echt beter mezelf niet kunnen voorstellen en mijn bio blanco gelaten dan kom je pas binnen als een tabula rasa en valt tenminste geen mens je lastig. Mijn gedichten zijn niet relevant. Als ik in de toekomst iets plaats bij proeflezen zal dat proza zijn of wellicht een column. Niet dat ik daar niet bekend mee ben maar om te toetsen of ze de juiste snaar raken.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hallo Phersephone. Best een enge naam. Volgens mij ben ik je al eerder tegengekomen. :D Het is laat, hè? Dan word ik melig.