Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Even voorstellen: Nel Goudriaan

19 februari 2015 - 12:01
Hallo allemaal, Sinds november ben ik lid van Schrijven Online en heb ik meegelezen op het forum. Als kind schreef ik graag (vervolg)verhalen en ik mocht deze dan voorlezen in de klas. Aan het spontane schrijven kwam een einde, toen ik te kritisch werd. Het witte papier gaapte me aan en ik kreeg op school nauwelijks een opstel op papier. Ik kon daarmee leven, maar af en toe kriebelde het toch. Ik las en lees veel. In september vorig jaar ontdekte ik de site 120 woorden. Ik schreef daar een verhaaltje en was meteen weekwinnaar. Sindsdien schrijf ik daar bijna elke week. Een ideale oefenplek om compact te schrijven. Schrijven is schrappen. Het ideaalbeeld van de begenadigde schrijver die uit het niets een boek schrijft, dat gelezen wordt en ontroert, heb ik inmiddels bijgesteld. Oefening baart kunst. En feedback geeft je de kans verder te komen, scherper te formuleren en je blinde vlekken weg te nemen. Vandaag dan mijn eerste verhaal op dit forum. Wie weet, komt het er ooit van het verhaal of boek te schrijven, dat ik in mijn hoofd heb. Maar vooralsnog lekker oefenen, steeds een stapje verder.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
20 februari 2015 - 7:06
Welkom op het forum en veel succes. Ik ken jouw stukjes van de 120W site al is 120W mij vaak iets te krap. Soms is dat ook hier met 300 tot 350 woorden het geval. Sommige verhalen vragen nu net ietsje meer, al heb je natuurlijk gelijk;. het is een goede oefening om compact en krachtig te schrijven.

Lid sinds

9 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
22 februari 2015 - 1:27
Vroeger als kind wilde ik ook schrijfster worden is er natuurlijk nooit van gekomen. Tot ik vorig jaar terecht kwam bij een cursus autobiografisch schrijven, ontzettend leuk om te doen en het schrijfvirus begin weer te borrelen. Dankzij de moderne communicatiemiddelen van tegenwoordig kwam ik op dit forum terecht waar ik nu met veel,plezier 3 opdrachten hen geschreven Dus ik wens je ook heel veel plezier en een leerzame tijd toe

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
23 februari 2015 - 10:09
Welkom Nel en veel plezier :) Ik denk dat je hier goed zit en dat je genoeg inspiratie krijgt om door te gaan met schrijven. Ik kon de site wat jij noemt niet, maar ik ga het zeker bekijken.

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
23 februari 2015 - 23:03
Welkom op dit forum, Nel. Oefenen helpt inderdaad erg goed. Af en toe een schrijfwedstrijd en je zult zien hoe snel je vooruit gaat.