Lid sinds

9 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Waterwoman stelt zich voor.

Sinds ongeveer een vijftiental jaar schrijf ik, veel in dagboeken destijds ook observaties voor persoonlijke ontwikkeling. Nu vaak kleine stukjes, kernzinnen, poëzie, soms observaties van wat ik tegenkom in mijn leven, de natuur, waar dan ook. Ook maak ik korte gedichten/ teksten die ik vind passen bij mijn zelfgemaakte foto's, soms een fotoboek. Vind het een uitdaging om verschillende vormen en stijlen in dichten en wat ik daar mee kan te ontdekken. probeer regelmatig een ritme, vorm uit. Op Facebook plaats ik soms een stukje wat ik meegemaakt heb of een gedicht, korte tekst bij een foto. Word regelmatig gevraagd om dat vooral te blijven doen omdat mensen er van genieten en soms ook om een bundel uit te brengen. Daar ben ik nog niet echt mee bezig, wel op advies van anderen naar een boekhandel geweest die me naar een uitgever gaan adviseerde. Zover ben ik echter zelf nog niet. Wel merk ik dat ik naast het vastleggen van momenten met foto's, ik het heerlijk vind me ook met woorden uit te drukken. Ik hou ervan mijn zien, inzien, ervaringen en gevoelens kort en kernachtig te verwoorden. Het fijnste vind ik het voelen van de woorden, het ritme van een gedicht, korte zinnen, een haiku of korte kernachtige stukjes schrijven. Ik hou er niet van mooie woorden te gebruiken die voor mij niets toevoegen.. Of ik meer met schrijven/dichten ga doen weet ik niet. Schrijf nu met warmte en passie als dat opkomt. Schrijf delen , zinnen, flitsen en flarden op als die er in mij zijn en vandaar uit ga ik er soms voor zitten en vloeit er een gedicht. Soms staan die stukken / flarden lang op papier en kan ik er pas later vorm aan geven. Soms ga ik er voor zitten en ontstaat er iets moois. Merk wel dat ik als ik me er meer mee bezig houd er ook meer op papier komt ;-) Af en toe deel ik wat op facebook zodat ook mijn familie en vrienden er van kunnen genieten, het herkennen of er door geraakt worden. Op schrijven online hoop ik meer vormen te leren om meer woorden te kunnen geven aan wat er in mij leeft. Om nieuwe inspiratie op te doen, vormen en ritmes te leren waarvan ik leren kan. Hoop nog meer moois uit mijn pen te laten vloeien omdat het schrijven mij voldoening geeft. Groeten W@terwom@n.

Lid sinds

9 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom. Ben zelf ook net een week op het forum en mijn eerste tekst ingeleverd. Daar is gelijk positie op gereageerd. De tips heb ik al kunnen werken. Ik vond het al een hele prettige kennismaking.