Lid sinds

9 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Aangenaam kennismaken. Espressofictie.

Goedenavond, Schrijven heb ik altijd gedaan, met pen en potlood op papier. Ik hou van UKV, ZKV, korte verhalen en verhalen, zowel fictie als non-fictie. Nu in 2015 wil ik leren (micro-)bloggen op twitter en blogspot. Geen commercieel doel. De weg van pen naar toetsenbord. Hoewel.... ik merkte gelijk bij het starten van de twee blogs dat de behoefte ontstond om te leren kalligraferen. Tja, bloed kruipt waar het niet gaan kan.... Vriendelijke groet!

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kalligrafie boeit mij ook wel... Toen ik in het ziekenhuis lag het ooit eens voorgesteld, maar niemand die het zag zitten. Verder heb ik nog zoveel te leren, zoveel te doen, dat mijn dag gewoon te kort is. In ieder geval welkom!

Lid sinds

9 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kalligrafie boeit mij ook wel... Toen ik in het ziekenhuis lag het ooit eens voorgesteld, maar niemand die het zag zitten. Verder heb ik nog zoveel te leren, zoveel te doen, dat mijn dag gewoon te kort is. In ieder geval welkom!
Dank je ZENODotus. Voor een deel van je dagelijkse handschrift is het zelfs een beetje opnieuw leren schrijven. De O schreef ik altijd bovenaan beginnen en dan een heel rondje in 1 haal met de klok mee. Met een kalligrafie pen is dat niet te doen. Dan bovenaan beginnen, met de klok mee een halve ) . Pen van het papier en dan opnieuw bovenaan beginnen en tegen de klok in de andere helft ( schrijven, dan heb je een mooie ronde O.... Het is veel werk, erg veel oefenen. Dat is het tijdrovende eraan.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Espressofictie, Kalligrafie, leuk! Het lijkt me tenminste leuk. Ik hou ervan om met vulpen te schrijven. Ik heb enkele kalligrafie pennen, maar ik ben er nog niet toe gekomen om daarmee te schrijven. Zit je daarvoor op een cursus of leer je het van voorbeelden en nadoen? In elk geval ook welkom op dit forum! Ik hoop dat je veel inspiratie kunt opdoen.

Lid sinds

9 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Espressofictie, Kalligrafie, leuk! Het lijkt me tenminste leuk. Ik hou ervan om met vulpen te schrijven. Ik heb enkele kalligrafie pennen, maar ik ben er nog niet toe gekomen om daarmee te schrijven. Zit je daarvoor op een cursus of leer je het van voorbeelden en nadoen? In elk geval ook welkom op dit forum! Ik hoop dat je veel inspiratie kunt opdoen.
Ik heb wat boeken en ben aan het oefenen met vulpen en met timmermanspotlood. Ik denk erover een cursus te doen, zoek iemand in mijn woonplaats. En anders NHA/ NTI e.d. Tot schrijfs!

Lid sinds

9 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuke hobby, kalligraferen. Ik kan het ook, heb het mezelf aangeleerd, Gotisch. Er zijn heel veel verschillende alfabetten.
Leuk, nog tips betreffende materiaal en oefeningen/ boeken?

Lid sinds

9 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuke hobby, kalligraferen. Ik kan het ook, heb het mezelf aangeleerd, Gotisch. Er zijn heel veel verschillende alfabetten.
Leuk, nog tips betreffende materiaal en oefeningen/ boeken?

Lid sinds

9 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuke hobby, kalligraferen. Ik kan het ook, heb het mezelf aangeleerd, Gotisch. Er zijn heel veel verschillende alfabetten.
Leuk, nog tips betreffende materiaal en oefeningen/ boeken?

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb zelf toentertijd (toen was ik 12 ofzo) de punt van een vulpen afgesloopt, zodat het een platte punt werd. Daar schrijf ik nog steeds het prettigst mee. Ik heb ook wel officiele sets inmiddels, maar daar ben ik minder aan gewend. Je kunt het beste een alfabet uitzoeken wat je mooi vindt, en die gaan studeren. Anders raak je helemaal in de war van alle verschillen tussen de diverse boeken die er bestaan. Zelf heb ik het boek Geillumineerde Letters van Margaret Morgan, daar staat echt heel veel nuttige informatie in, ook over materialen en technieken, maar ook allerlei stijlen van kalligrafie met hun geschiedenis en alfabetten. Bovendien biedt het ook informatie over het verluchten van je gekalligrafeerde tekst (dus er plaatjes bij schilderen). Dat vond ik echt wel heel erg gaaf om erbij te leren! (en nee ik heb er geen belang bij, ik ben gewoon enthousiast :P ) http://www.bol.com/nl/p/geillumineerde-letters/10…