Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Even voorstellen: Didaa

Hallo allemaal, Ik ben Jedidja, 16 jaar oud. Ik zit momenteel in 5vwo. Ik houd al zolang als ik me kan herinneren van schrijven. Mijn probleem is alleen dat het maar niet lukt om een verhaal ook echt af te schrijven. Mijn doel voor 2015 is mijn aandacht veel meer te richten op schrijven en daarom heb ik me ook aangemeld op dit forum ;) Mijn hobby's zijn (naast schrijven natuurlijk) lezen, zingen en gitaarspelen. Volgend weekend ga ik naar Schrijf!2015 en ik ben erg benieuwd naar de verhalen, tips en trucks die ik daar te horen zal krijgen! Ook hoop ik op dit forum nog meer gemotiveerd en geïnspireerd te raken bij het schrijven! Liefs, Didaa

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo en welkom! Verhalen niet kunnen afmaken, dat herken ik... krijg jij tijdens het schrijven ook steeds nieuwe ideeën voor andere verhalen, waardoor je uiteindelijk stopt om dat andere verhaal te gaan schrijven? Of lees je steeds terug en wil je je oude stukjes herschrijven, zodat je uiteindelijk nauwelijks verder komt? In beide gevallen geldt: schrijf gewoon verder. ;) Uiteindelijk kom je wel een idee tegen waarover je écht wilt schrijven, meer dan over alle anderen. Ideeën die dan ontstaan tijdens het schrijven kun je opschrijven op een apart blaadje en goed opbergen. Dan is het uit je hoofd en kun je je beter concentreren op je huidige verhaal, en wanneer je tijd hebt kun je het briefje tevoorschijn pakken. Dit forum is een heel goede plek om te leren, heb ik ervaren. Zoek gewoon lekker rond naar topics waarin vragen die jij hebt worden besproken (zie zoekbalkje :P) en zet wat bij proeflezen. Door andermans stukjes te beoordelen leer je ook kritischer kijken naar je eigen schrijfsels, en van opbouwende kritiek bij jouw stukjes kun je ook heel veel leren. Wat schrijf je eigenlijk? Qua genre? :)

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Didaa, Leuk je te ontmoeten. Ik hoop dat je gemotiveerd raakt en dat je veel opsteekt van dit forum. Ik zelf ben nog niet zo lang hier actief, maar ik kan het iedereen die wil schrijven aanraden. Veel plezier!

Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo en welkom! Verhalen niet kunnen afmaken, dat herken ik... krijg jij tijdens het schrijven ook steeds nieuwe ideeën voor andere verhalen, waardoor je uiteindelijk stopt om dat andere verhaal te gaan schrijven? Of lees je steeds terug en wil je je oude stukjes herschrijven, zodat je uiteindelijk nauwelijks verder komt? In beide gevallen geldt: schrijf gewoon verder. ;) Uiteindelijk kom je wel een idee tegen waarover je écht wilt schrijven, meer dan over alle anderen. Ideeën die dan ontstaan tijdens het schrijven kun je opschrijven op een apart blaadje en goed opbergen. Dan is het uit je hoofd en kun je je beter concentreren op je huidige verhaal, en wanneer je tijd hebt kun je het briefje tevoorschijn pakken. Dit forum is een heel goede plek om te leren, heb ik ervaren. Zoek gewoon lekker rond naar topics waarin vragen die jij hebt worden besproken (zie zoekbalkje :P) en zet wat bij proeflezen. Door andermans stukjes te beoordelen leer je ook kritischer kijken naar je eigen schrijfsels, en van opbouwende kritiek bij jouw stukjes kun je ook heel veel leren. Wat schrijf je eigenlijk? Qua genre? :)
Hee Suicine! Heel erg bedankt voor je reactie en al je tips :) De dingen die je noemt herken ik echt heel erg! Ik probeer me nu te focussen op één verhaal. Dat is een science fiction/dystopisch verhaal. Maar op zich voel ik me niet gebonden aan één genre. Ik houd er gewoon van om spannende verhalen (thrillers) te schrijven ;) Ik ben erg benieuwd naar wat dit forum me allemaal te bieden heeft, dus rondsnuffelen zal ik zeker! En dat proefschrijven lijkt me ook wel interessant en daar zal ik zeker een kijkje nemen!

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Didaa, welkom. We hebben hier ook wekelijkse schrijfopdrachten. Korte oefeningen (ca. 250-400 woorden) waarbij je specifieke vaardigheden traint en waarop je dan feed-back krijgt van de schrijfcoaches en de andere forumleden. Gezellig, leerzaam en leuk.