Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Groentje!

Hallo allemaal, Zojuist hier aangemeld op dit forum. Ik hoop in de toekomst een eigen boek uit te mogen brengen. Ik ben inmiddels begonnen met schrijven maar merk dat ik behoeften heb aan tips en feedback. Zoals de titel van dit bericht al zegt ben ik echt een groentje in het vak en daarom ook wat onzeker. Ik hoop dat jullie mij opweg willen helpen? Andersom zal ik natuurlijk ook helpen en meedenken waar ik kan. Ik zal me even verder voorstellen. Wie ben ik? Ik ben een vrouw van eind twintig. Getrouwd en trotse moeder van twee kinderen. Ik studeer deeltijd in Nijmegen en werk in de psychiatrie als begeleider met ervaringsdeskundigheid. Ervaringsdeskundigheid wil zeggen dat ik zelf ervaringen heb opgedaan binnen de geestelijke gezondheidszorg. Door het inzetten van mijn eigen ervaringen (vooral ervaringen binnen mijn eigen herstelproces) probeer ik andere mensen te motiveren om in hun eigen kracht te komen en te zoeken naar hun eigen herstel mogelijkheden. Door mijzelf, waar nodig, kwetsbaar op te stellen vind ik op een andere manier aansluiting bij cliënten. Mijn boek Het boek waaraan ik werk is een biografie. Ik vertel over de gebeurtenissen die ertoe hebben geleid dat ik binnen de ggz terecht ben gekomen, maar de nadruk moet vooral liggen op het herstelproces. Ik hoop andere mensen te inspireren, nieuwe inzichten te geven en hoop te bieden. Ik probeer te omschrijven hoe ik van letterlijk niks meer hebben (de eigen regie helemaal kwijt zijn) omhoog ben gekrabbeld en de regie over mijn leven heb teruggevonden. De indeling is klaar en de eerste paar hoofdstukken ook. Ik zou hier graag wat stukken laten lezen, maar ook onderzoeken hoe ik dit proces verder moet aanpakken. Mochten jullie nog vragen hebben, dan stel ze gerust! In de tussentijd ga ik hier lekker rondneuzen. Groetjes, Anoniempje