Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Voorstellen MoniekSmit

Hallo schrijvers en lezers, Mijn naam is Moniek, ik ben 37 jaar en woon in Hilversum. Ik begin het schrijven sinds kort steeds meer als een noodzaak te zien. Ik word vaak wakker met een zin of tekst in mijn hoofd. Schrijven is voor mij al jaren een bijzonder leuk aspect van mijn werk. Ik schrijf blogs, columns, artikelen en recensies. Het 'op een rij zetten van woorden' en het overbrengen van een idee, visie of beeld gaat me goed af. Ik ben lid geworden van deze website omdat ik verder wil onderzoeken wat het schrijven mij nog meer kan brengen. Niet op zakelijk gebied, maar op persoonlijk en creatief gebied. Wat is mijn stijl, waar kan ik aan werken, wat gebeurt er als ik langer dan een paar dagen aan een tekst werk? Ik heb direct een openingsvraag aan je: Hoe ben jij bij je schrijfstijl gekomen? Ik kijk uit naar veel inspiratie! Groeten, Moniek

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Moniek, welkom hier. Lekker schrijven en je niet druk maken over een stijl. Is iets persoonlijks dat zich pas na een tijdje gaat ontwikkelen.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik word vaak wakker met een zin of tekst in mijn hoofd.
Dat gaat alleen maar erger worden als je eraan toegeeft ;D
Hoe ben jij bij je schrijfstijl gekomen?
Da's haast een nieuw topic waard. Hoewel je het risico loopt dat het verzandt in een discussie over wat de definitie van stijl nu eigenlijk is... Welkom!

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor jullie reacties! De tip om me niet druk te maken over een schrijfstijl past me goed. Ik houd niet van hokjes en regels :-) De vraag naar het vinden van je schrijfstijl komt met name door de verdeling die hiermee wordt gemaakt in 'de schrijfwereld', ook op deze website. Op zoek naar oefeningen liep ik hier tegenaan en wist ik niet goed waar te beginnen. Maar ondertussen gewoon van start gegaan!

Lid sinds

10 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom! Ik heb me nog nooit druk gemaakt om mijn stijl, alhoewel ik er volgens mij wel degelijk één heb. Ik denk dat dat gewoon groeit, zoals alles in een leven.

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Moniek, welkom! Wat goed dat je "wakker wordt met een zin of tekst in je hoofd" ; dat "wakker worden" kan overigens ook overdag als je even "innerlijk stil "bent, ofwel het is (bij mij) vaak de start van een inspiratie, voor een gedicht, dichten doe ik de laatste tijd, meest op mijn blog, en ik stel mezelf de opdracht om er tenminste één per week te laten onstaan vanuit een gedachte (en woordklank) die me pakt). Mijn stijl van schrijven (van mijn enige uitgebrachte boekje") heb ik ontwikkeld vanuit wat "vakliteratuur", bescheiden boekjes als "Bestseller" en mijn ideën waarover het zou moeten gaan en vanuit welk perspectief. Ook had ik een soort raamwerk van eventuele punten gemaakt vanuit historische gegevens van die tijd (zie mijn website, hieronder). Veel succes en gezien je al op weg zijn lijkt het te moeten lukken!