Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Andreveenstra - Andre springt in het diepe

Hallo Allemaal, Als "groentje" wil ik me graag even aan jullie voorstellen. Mijn naam is Andre Veenstra, ik ben 38 jaar oud en heb totaal geen verstand van schrijven. Sinds kort heb ik ontdekt dat schrijven toch wel een heel leuke hobby is. Een tijdje geleden heb ik me aangemeld voor een schrijfwedstrijd. Ik schreef maar wat op en kreeg al snel complimenten te pakken. Met een paar stukjes bleek ik opeens bij de beste 10 te behoren en nu mag ik tot halverwege volgend jaar stukjes schrijven voor de website van het rtl programma life and cooking. Door dit schrijven heb ik mezelf min of meer in het schrijversavontuur gestort. Ik zit momenteel in een fase waarin ik aan het overzien ben wat ik eigenlijk kan en wil. Na lang te hebben nagedacht heb ik besloten om een nieuw avontuur te beginnen. Met een behoorlijk impulsieve drive ben ik begonnen om een roman te gaan schrijven. Het wordt een roman waarin ik in het diepst van mijn ziel moet graven. Het boek gaat namelijk over een jongen die vecht tegen zijn gokverslaving en tijdens dit gevecht diep in emotionele problemen komt. In dit boek probeer ik het "waarom" van de gokverslaafde duidelijk te maken. Het moet een roman worden waarin mensen leren begrijpen waarom gokkers gokken, en dit blijven doen. Kortom... een boek over de zwartste periode in mijn leven, want ik ben die man die verslaafd is geweest aan gokken. Zoals ik al aangaf.. ik ben een groentje en heb geen verstand van schrijven. Ondanks dit voel ik dat ik mijn boek moet schrijven... het is tevens een manier om deze periode (terwijl ik al jaren lang niet meer gok) te verwerken en af te sluiten. Op deze website hoop ik tips en inspiratie op te doen tijdens dit proces. Het schrijven is begonnen, en het is lang geleden dat ik zo onzeker was over mezelf.

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Hallo Andre, welkom! Dit deel van het forum is het pierenbadje hoor. Het diepe is het subforum proeflezen ;)

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een binnenkomer, zeg, zowel op deze site ('ik heb totaal geen verstand van schrijven') als in het schrijverswereldje (Life and Cooking). En dan ook nog met een boek beginnen! Heerlijk, zo'n midlifecrisis! Welkom hier, André, we zullen je met raad en daad bijstaan. :nod:

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hihi Helga, is dat niet een betje vroege midlifecrisis, op je 38e? :D Welkom, André! Als je wint dat je vaste columns mag schrijven, doe je blijkbaar wel iets goed. Veel succes met je roman!

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Geen verstand van schrijven? Je mag toch niet voor niets voor Life and Cooking schrijven. Misschien ben je wel een natuurtalent joh! Onzekerheid hoort er bij denk ik. Spring maar lekker in het diepe hoor, want volgens mij kan je al zwemmen... ;)

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een warm onthaal door jullie. Bedankt hiervoor. Ik zal de komende tijd veel rondhangen op deze website omdat ik hier veel vakmanschap (uiteraard ook vakvrouwschap) vind. Voel me hier in elk geval nu al thuis tussen jullie. Heb ook gelijk al iets aan te bieden... ik ben beheerder van www.auteurs.startkabel.nl Dus ben je een auteur en wil je jezelf er op hebben?? Mail me dan even dan zet ik je website er zsm tussen. Groet, Andre

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Andre Geen vakvrouwschap vrees ik. Alleen een warm welkom van mij. Moedig om meteen een deel van je ziel bloot te leggen. Veel succes met alles!

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Andre, welkom! En veel succes met je roman. Je kunt hier heel veel leren en schijnbaar doe je van nature al veel goed, anders zou je die wedstrijd niet gewonnen hebben.

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Thanks !!! Ik ben al een tijdje aan het rondneuzen op diverse fora maar vind hier echt enorm veel kennis. Wat me vooral opvalt is dat niemand kwetsende opmerkingen plaatst. Ik ervaar hier een bepaalde respect voor elkaar en dat is als beginnende auteur heel prettig. Voel me hier dus prettig tussen jullie. Heb me trouwens zojuist aangemeld bij schrijven online plus.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Andre, Wat goed zeg dat je zo je start hebt gemaakt, bij live and cooking nog wel. En dat zonder enige schrijf ervaring op dat gebied, nou petje af en heel veel succes. Ik hoop gauw wat bij proeflezen van je te zien.