Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

FGeerdink

Hoi allen, Ik verdien al bijna 25 jaar de kost met journalistiek schrijven, en afgelopen februari kwam mijn eerste boek (of iig het eerste boek dat ik niet in opdracht schreef) uit bij uitgeverij Het Spectrum. Het heet 'De jongens zijn dood' en gaat over de Koerdische kwestie in Turkije. Dat komt, ik ben correspondent in Turkije en Koerdistan. Nu krijg ik sinds dat boek geregeld de vraag of ik een volgend boek ga schrijven. Dat wist ik niet. 'De jongens zijn dood' drong zich aan mij op, en als zich een nieuw boek zou aandienen, zou ik het vanzelf wel merken. En BAF daar was 'ie, afgelopen zondag, right in my face. Het kan, gezien het onderwerp, niet anders dan een roman worden, of literaire non-fictie. Nieuw terrein voor mij, dus ik overweeg de cursus 'Personages, conflict, perspectief'. Nu heb ik me aangemeld en stel ik me even netjes voor :-) groetje, Fréderike

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Fréderike, Succes met boek nummer 2! Wie geeft die schrijfcursus dat je denkt er meer profijt uit te halen dan uit een boek?

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo'n schrijfcursus geeft persoonlijk advies Odysseia, en het is een stok achter de deur om echt telkens weer actie te ondernemen, ook handig ;-)

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Fréderike, en heel veel succes met je boek. Een roman zal weer een heel andere beleving zijn lijkt me.

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hai Fréderike! Ik kom hier niet zo heel veel meer, maar nu zag ik je naam en ik vind het wel leuk om jou even gedag te zeggen. Wij hebben elkaar verschillende keren ontmoet, de laatste keer volgens mij bij een workshop onderhandelen. Fantastisch dat je een boek hebt geschreven en ook nog over een onderwerp dat je zo na aan het hart ligt. Wel leuk om hier even de cover te showen, toch? Beetje groot, maar hoe die kleiner moet, dat weet ik dan weer niet. Ik ben benieuwd naar het onderwerp van je tweede boek. Na tien kinderboeken ben ik nu trouwens ook bezig aan mijn eerste roman. http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase/large/FC/4/6/7/1/9200000022091764.jpg

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom en succes met uw tweede boek ! leuk dat je daar een boek over schreef, maar lijkt mij erg heftig of niet? ps. Ik ben na lange tijd even online. Moet mijn voorstel stukje hier ergens ook terug zien te vinden en bij werken denk ik ? Ik schrijf soms gedichten, puur uit gevoel/intuitie en soms bewust meer, dus dan met nadenken erbij. En er is dichtbundeltje met rakende gedichten soms en1 kinderboekje geheel voor mij uitgegeven maar niet in de boekhandels terecht gekomen, maar het was geen eigen beheer, want heb geen cent hoeven te betalen ervoor. Mijn kinderboek kun je eventueel vinden via de link in mijn profiel. liefs van Mar.