Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Jeanne Thamar stelt zich voor

Hoi hoi Laat ik me ook maar even netjes voorstellen. Ik lees al wat langer mee op dit forum, post heel af en toe en zag net dat ik me nog niet had voorgesteld. Foei! Ga ik dus nu doen. Ik heet Marjan Brouwers (Jeanne Thamar heb ik in een gekke bui bedacht), ik ben 46, woon in Groningen en ben moeder van twee lieve tienerdochters. Schrijven doe ik mijn hele leven al: sprookjes en zwaarmoedige gedichten als tiener en commerciële en journalistieke teksten sinds 1992. In 2000 verhuisden we terug naar Groningen en ben ik als freelancer aan de slag gegaan (met name bedrijfsjournalistiek). Schrijven is dus mijn werk. Fictie schrijven is mijn grote droom, alleen leg ik de lat een beetje hoog. Ik schrijf al zo lang voor mijn brood dat ik het lastig vind om dat spannende gevoel terug te halen dat ik had als dertienjarige. Dan kwam ik uit school en ging ik meteen op mijn moeders typemachine aan de slag. Maar hoe meer ik ging lezen, hoe moeilijker ik het ben gaan vinden om 'echt' te schrijven. De manier waarop jullie op dit forum omgaan met het schrijven vind ik heel inspirerend. Kom op, denk ik dan, aan de slag. Ik heb inmiddels wel een boek op mijn naam staan: in september kwam het non-fictie boek 'Zicht op Kastelen' uit bij Terra Lannoo. Een boek over middeleeuwse kastelen, geschreven voor een breed publiek. Dat boek heb ik samen met Jeannette van Ditzhuijzen geschreven. Inmiddels zijn we alweer bezig met het volgende project: Zicht op Vestingsteden. Daarover hebben we binnenkort weer een gesprek met onze uitgever. Een boek van jezelf in de boekhandel zien staan is echt kicken!!! We zijn nu volop bezig om meer publiciteit voor het boek te genereren en dat lukt aardig. Ik ben best trots op wat we hebben bereikt. En toch knaagt het nog steeds: wel een boek, maar geen roman. Gek hè? Ideeën genoeg, maar in plaats van de pen te pakken of de laptop te openen, lees ik eindeloos op dit forum of zit ik met mijn neus in de schrijfboeken. Blijkbaar moet ik een enorme drempel over! Mocht dat nu toch lukken een dezer dagen (voor het nieuwe jaar is mijn streven), dan ga ik eens een weblogje bijhouden: de geboorte van een boek. Lijkt me wel inspirerend, vooral voor mezelf als stok achter de deur...) Hoe dan ook, ik lees graag met jullie mee en houd jullie op de hoogte. Jeanne (aka Marjan)

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom hier Marjan. Waarschijnlijk denk je al snel als je al onze verhalen leest: dat kan ik ook en misschien nog wel beter :D dan ben je zo aan de slag! Misschien is het handig als je in de topictitel je nickname zet. Als iemand dan later denkt: wie is toch die Jeanne dan kan hij/zij je topic vinden. Klik op bewerken boven je eigen bericht.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom, Jeanna Thamar. Nog een Groninger. :nod: Enne, een boek publiceren: kwestie van gewoon gaan zitten. Ja en later natuurlijk veel herschrijven, luisteren naar proeflezers, weer herschrijven, naar uitgevers sturen en als het afgewezen wordt, het hele proces opnieuw beginnen. Simpel, toch?

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Trenke, je hebt helemaal gelijk. Gewoon gaan zitten en beginnen. Nait soez'n, moar doun (in mijn best Gronings...) :nod: