Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Even kennismaken.

Hallo, ik ben dus Willem Verheij, een hobby schrijver. Ik ben altijd al bezig geweest met verhalen vertellen in verschillende vormen. Als kind met lego en playmobil was ik al bezig met verhalen die verder gingen dan alleen maar oorlog, racen de standaard dingen. Poppetjes kregen een persoonlijkheid mee die niet altijd zwart of wit was. Vervolgens ging ik verder met stripverhalen, ik kan redelijk tekenen en heb ongeveer zeven jaar lang regelmatig korte stripverhalen getekend. Totdat er Ideëen kwamen voor verhalen die complexer werden en dramatischer. Dingen die ik zelf niet in staat was om te tekenen. Rond die tijd ben ik ook begonnen aan online roleplaying games, zelf heb ik mezelf nooit hierbij als de persoon op het scherm gezien. Voor mij is het meer als een schrijver die zijn of haar hoofdpersoon in een wereld plaats met de hoofdpersonages van andere schrijvers, en samen probeer je er dan een mooi verhaal van te maken, een interactief verhaal. Het is mooi om te zien hoe personages kunnen veranderen op deze manier, en verder kunnen groeien. Het geeft ook wat meer directe feedback over personages.. sommigen waren lang niet zo populair als verwacht en anderen waren weer onverwacht populair. Hier om heen ben ik ook verhalen verder gaan uitwerken, ik heb alleen nog geen boek geschreven. Wat ik wil doen is mogelijk te groot van opzet, er komt een hoop voorbereiding bij kijken. In recente jaren ben ik begonnen met foto verhalen gericht op kinderen maar ook interessant voor volwassenen. Dit werkt vrij makkelijk en omdat de verhalen wat minder ingewikkeld zijn staar ik mezelf ook niet blind op de details. Aangezien ik weinig werk heb in de detailhandel, overweeg ik serieus om van schrijven mijn werk te maken en mogelijk een opleiding hiervoor te volgen. Ik hoop veel interessante verhalen hier te vertellen en van anderen te lezen, ik schrijf zelf alles in het Engels omdat dit voor mij makkelijker werkt. Met vriendelijke groet, Willem.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Willem, mooi om te lezen hoe je jezelf hebt ontwikkeld en je verhalen met beelden vormgeeft. Ik heb ruim 12 jaar geleden, toen mijn kinderen peuter en kleuter waren fotoverhaalboekjes van lego gemaakt. Zelf met lego verhalen gebouwd en per situatie een foto gemaakt waar ik een korte tekst bij schreef en dit gewoon in zo'n fotomapje deed. Mijn kinderen waren er dol op. Toen ik jou verhaal las moest ik hier even weer aan denken, een leuke herinnering. Succes met je verhalen.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor de warme ontvangst. Zelf gebruik ik playmobil voor de fotoverhalen, omdat vrijwel ieder voorwerp lijkt te bestaan in playmobil vorm. Het is een beetje in de trend van oude suske en wiske verhalen en jaren 90 tekenfilms. Het gaat om de avonturen van drie jonge ridders. Ik probeer positieve boodschappen erin te verwerken zonder het er te dik bovenop te leggen. Er is ook plaats voor de nodige humor, maar er is ook spanning ook al gaat er niemand dood. Het is een beetje een ideaal beeld van de middeleeuwen. En ondertussen heb ik veel geleerd over fotografie en scenes opstellen, het is ook erg leuk om de "sets" op te bouwen. Het is een mooie uitdaging om met het weinige wat ik heb het idee te geven van een grote stad. Iedere zomer bestel ik wel iets bij via de direct service. Middeleeuwse huisjes, wat bomen en zulk soort dingen. Het geeft meer mogelijkheden, zo kon ik na mijn bestelling van deze zomer eindelijk scenes in een bos doen. Eerst bedenk ik wat ik wil gaan doen en wat voor "set" ik er voor nodig heb. In grote lijnen heb ik het verhaal al, maar een deel is improvisatie terwijl ik de foto's maak en wanneer ik het verhaal erbij schrijf is er ook weer een stukje improvisatie.