Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Athanatos

Hallo allemaal! Ik ben Thomas, 18 jaar, en ik heb een grote ambitie voor films maken en verhalen schrijven. Ik schrijf korte en lange verhalen over verschillende thema's, vaak met elementen van fantasy en sci-fi, maar soms ook met filosofische en maatschappelijke onderwerpen. Ik ben momenteel bezig met een fantasyboek, het eerste deel van twee boeken, dat eigenlijk een jaar geleden al lang af had moeten zijn, maar waarbij ik steeds terugga om dingen te veranderen omdat ik er nooit tevreden mee ben. Mijn schrijfstijl heeft helaas de neiging om voortdurend te veranderen :mad: . Ik ken maar weinig mensen die in hun vrije tijd ook graag een pen oppakken (of, zoals wij het gewend zijn, een toetsenbord inpluggen ;)) en daarom lijkt me leuk om via dit forum contact te hebben met andere schrijvers! Ik heb al een beetje rondgekeken, en ik zie dat er hier aardig wat fantasyschrijvers zitten. Dat is mooi! Ik hoop dat we nog veel van elkaar zullen gaan leren! Groetjes, Thomas

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
dat eigenlijk een jaar geleden al lang af had moeten zijn, maar waarbij ik steeds terugga om dingen te veranderen omdat ik er nooit tevreden mee ben. Mijn schrijfstijl heeft helaas de neiging om voortdurend te verandere
Woaw, alsof ik in een spiegel kijk. Hiermee zat ik tot 'n half jaar geleden ook vast. Niet gefrustreerd raken. Een veranderende schrijfstijl is goed: zo'n periode is nodig. Je leert een hoop en uiteindelijk vind je de juiste stijl voor jouw boek. Steeds teruggaan naar het begin, dat deed ik ook. Maar ik ben heel blij dat ik mezelf op een gegeven moment gedwongen heb om gewoon dóór te schrijven. Als ik iets verzon waardoor het voorgaande niet meer klopte: pech, niet teruggaan om te veranderen, dóór. Op een gegeven moment neemt je verhaal dan een definitieve vorm aan en dan hoef je het nog maar één keer inhoudelijk aan te passen en opeens klopt alles en kun je verder. Nou ja, zo werkte het voor mij. Linksom of rechtsom, jij komt er ook wel uit! Oh, en welkom ;)

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Thomas, Welkom! We zijn hier inderdaad met steeds meer fantasy schrijvers. Wat zijn jouw favoriete auteurs op dit moment?

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hm... ik ben al altijd erg onder de indruk geweest van de werken van Rowling en Tolkien, die voor mij elke keer de eerste en de tweede plaats krijgen. De derde plaats is iets moeilijker te zeggen, maar ik geloof dat die toch een paar jaar geleden is ingenomen door young-adult-schrijver Michael Grant, met zijn fantasy/horror-serie "Gone". Geweldig verhaal, levende personages en een ontzettend interessante wereld. Wel jammer van de schrijfstijl, die vooral (bijna alleen maar) is gericht op het bouwen van spanning. Ik had graag wat meer gelezen over de wereld waarin de personages leefden. Toch een prima serie.