Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Even voorstellen: Vente

Nu ik voor het eerst een bericht heb gepost op dit forum, wordt het misschien tijd om me ook even voor te stellen. Ik heet Christine Linneweever, ik ben 42 jaar, ben getrouwd, heb twee kinderen, werk als eindredacteur bij een vaktijdschrift voor de paardenhouderij en in februari komt mijn eerste kinderboek uit. Het tweede is inmiddels ook al klaar en dat staat voor september op de rol. Beide boeken komen bij Uitgeverij Kluitman uit. Aan het derde ga ik binnenkort beginnen. Bovendien heb ik deelgenomen aan de verhalenwedstrijd van Pica Educatief. Het verhaal dat ik voor hen heb geschreven komt in mei 2010 uit. Begin februari houd ik een boekpresentatie van Aurea op de school van mijn kinderen. Op 15 februari sta ik op het literair festival Mooie Woorden in Utrecht. Daar mag ik voorlezen en signeren. (Vind ik heel spannend!) Ik ben echt een ras-debutant, dus ik volg alle onderwerpen in dit forum met veel interesse.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom, Vente. Ik was al benieuwd waar je ging debuteren, maar voila; hier is het antwoord. En meteen een boel al, gefeliciteerd! Waar gaan je boeken over en hoe ben je bij Kluitman en Pica terecht gekomen?

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Ing. Mijn boeken gaan (wie had dat gedacht!) over pony's. Maar in dit geval niet over een meisje en haar pony, maar over een pony en zijn/haar meisje. Het wordt vanuit het perspectief van de pony verteld. De boeken vormen wel een serie, maar ze gaan wel over verschillende pony's. De pony uit het eerste boek komt nog wel even terug in het tweede boek, maar is daarin wel een bijfiguur. Ik ben bij Kluitman terecht gekomen omdat Wim Daniëls, die bij ons bedrijf een cursus artikelen en berichten schrijven gaf, vond dat één van ons (mijn collega's bij het paardenvakblad en ik) eens een kinderboek over paarden moest schrijven en dat ze daar bij Kluitman vast wel oren naar zouden hebben. Dat bleek dus inderdaad zo te zijn. :-) Kluitman was de enige uitgever aan wie ik mijn manuscript heb toegestuurd. Ik wist echt helemaal niet hoe moeilijk het was om te debuteren, anders was ik er misschien wel nooit aan begonnen! Bij Pica ben ik terecht gekomen door een advertentie op Taaluniversum. Ik dacht: Dat is leuk, dat ga ik proberen. In één ochtend heb ik het verhaal in elkaar gedraaid en opgestuurd. Bij Pica vonden ze mijn verhaal leuk en ze besloten het in hun serie op te nemen. Ik vind trouwens dat jij een fantastische website hebt. Daar ben ik wel jaloers op. ;-) Schrijf jij al lang?

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wow Vente, dat is wel een heel erg voorspoedige start zeg! Je hebt het vast wel gelezen, maar de meeste mensen bereiken dat pas na jaren en jaren ploeteren en stug volhouden en heel veel schaven en leren. Heef Wim je begeleid met het ms? En pony's en paarden, ja, daar blijft behoefte aan, goed dat je op zijn suggestie bent ingegaan. Lijkt me apart, dat perspectief, hoe vond je het om te schrijven? Ik schrijf nu bijna 4 jaar, ook nog niet zo lang vind ik zelf. Bedankt voor je compliment over de website, ik ben er ook nog steeds zeer mee in mijn nopjes!

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jeetje Vente, je komt hier net binnen en hebt dat al allemaal op je naam staan? Wow! :eek: Van harte gefeliciteerd. Ben wel wat jaloers op Pica, heb me te pletter geschreven aan mijn verhaal en dat laten proeflezen en voorgelezen in een klas enzovoort, maar het wordt niet uitgegeven. :( Maar helemaal super, Kluitman, dat is niet niks! :thumbsup: O ja en welkom hier. :)

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben me er wel van bewust dat ik heel veel geluk heb gehad. @Ing: Lijkt me apart, dat perspectief, hoe vond je het om te schrijven? Dat was heel leuk. Soms is het wel lastig, want je moet alles rond de pony laten gebeuren, dus in de stal of in de wei en een pony kan zich over het algemeen niet zonder begeleiding verplaatsen. @Ing: Heef Wim je begeleid met het ms? Wim Daniëls heeft mijn ms niet begeleid. Pas toen het af was heb ik hem gemaild om te vragen welke uitgever hij ook alweer noemde tijdens die cursus die hij bij mijn werkgever gaf. Dat was toen namelijk al een paar jaar geleden. Later heb ik wel een cursus kinderboeken schrijven bij hem gedaan en daar heb ik heel veel van opgestoken. Het was ook leuk om eens met andere kinderboekenschrijfsters te praten. Ik ben met het schrijven van mijn eerste boek begonnen tijdens een cursus creatief schrijven aan de HU. Daar heb ik het eerste hoofdstuk geschreven. Zo zie je maar, een cursus levert altijd iets op. ;-)

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Vente, Ik heb samen met jou de workshop bij Wim gedaan, misschien ken je me nog (van het verhaal over de horror-oma). Welkom hier, ik had je al eerder verwacht! Het opdrachtje dat we destijds voor de workshop thuis moesten maken is inmiddels een heel boek geworden (over een zeehond van Pieterburen) en komt augustus 2009 uit. Leuk dat jouw verhaal er door Pica uitgepikt is! Als het in 2010 uitkomt, betekent het dan dat ze het uiteindelijk voor hogere groepen gaan gebruiken dan waarvoor de oproep was?

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Favake Okee, ben jij dat! Leuk dat dat verhaal een boek is geworden. Vond het toen al een leuk verhaal. Gefeliciteerd! Dat wordt ook jouw debuut dan, hè? En Pica is wel voor groep 5, waar ze toen verhalen voor zochten. Ze ontwikkelen dit jaar de boeken van groep 4 en volgend schooljaar die van groep 5. Het mijne is één van de laatste boeken die dat schooljaar wordt uitgegeven omdat het zich in het voorjaar afspeelt. Vandaar.

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vente, dat wordt inderdaad mijn debuut. :) Ik snap het van Pica, ik had er niet aan gedacht dat ze in een serie verschijnen door het jaar heen.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Vente! :)

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Vente, Door favake weet ik nu wie je bent. Ik was ook bij Wim Daniëls. Je kent mij als Suzanne, het verhaal van de kikker. Leuk dat je hier nu ook bent. Ik neem nog even contact met je op wb de verhalenbundel voor kinderen (het andere topic). Gr. Suzanne/Sjee

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Sjee Grappig dat ik jullie hier allemaal weer tegen kom! Heb jij mij niet na de cursus de AVI-berekening toegemaild? Dat van dat jongetje dat in een kikker veranderde herinner ik me ook nog. Dat was grappig, maar ik vond je andere verhalen (met historische achtergrond) ook leuk. Wisten jullie trouwens dat van deelneemster nummer vier Anja inmiddels ook een boek is uitgegeven? Het heet "De Koningin van 1b". Ze had daar toen ook een stukje van bij zich. Ik zag het in het magazine Schrijven Online en heb haar toen natuurlijk snel een mailtje gestuurd om haar te feliciteren. Je initiatief van de verhalenbundel vind ik echt top. Ik ben benieuwd hoe het gaat uitpakken.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, ik heb Anja al gefeliciteerd. Ze heeft een prachtige website. Met Favake gaat het ook goed wb schrijven. Nou ik nog :)

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Volgens mij komt het helemaal goed. Je bent op de goede weg! :thumbsup: :D

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Vente, je bent bezwaarlijk een beginner te noemen! Doe zo voort.

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Vente, Een paardenliefhebster in ons midden. (er zijn er vast meer). Wat een bliksem start heb je gemaakt! Dat je succes mag voortduren.