Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Terug! - Jael

Hai allemaal, Mijn profiel zegt heel leuk dat ik al bijna 5 jaar lid ben van SOL, maar helaas ben ik niet heel actief geweest in de afgelopen jaren. Ik heb nog net een voorsteltopic aangemaakt en een paar berichtjes in forumtopics geplaatst, maar daar bleef het bij. Inmiddels ben ik een paar weken weer terug en ben van plan om deze keer te blijven ;) Vandaar even een nieuw voorsteltopic, dat wel up-to-date is. Ik ben Jael, 21 jaar. Op het moment bevind ik mij in Nepal voor een stage, en omdat ik niet zoveel mensen hier ken en het leven hier sowieso wat slomer is heb ik genoeg tijd om het lezen en schrijven weer met vol enthousiasme op te pakken. Als ik veel boeken lees, zoals deze periode het geval is, gaat het bij mij altijd kriebelen en ik grijp de tijd die ik nu heb graag aan om mij wat te verdiepen in schrijven. Een groot inspirator daarbij is voor mij Arthur Japin. Op het moment ben ik weer aan het beginnen met korte verhalen, ik merk dat ik dat het makkelijkst vind. Natuurlijk is dat ook dé manier om te oefenen. Ik merk wel dat ik het lastig vind om een plot te bedenken, vaak heb ik fragmenten in mijn hoofd en blijft 'the big picture' afwezig. Daar ga ik aan werken, het lijkt me fantastisch om een karakter levend te kunnen maken en mijn ziel en zaligheid in een boek te kunnen leggen. In september ga ik met een master (onderwijskunde) beginnen in Utrecht en hoop ik me aan te sluiten bij een cursus Creatief Schrijven die de universiteit aanbiedt. Ben blij om weer terug te zijn! Groetjes

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Goedemorgen Jael, Wat een heerlijke omgeving om te schrijven lijkt me dat: mooi, jou niet eigen, rustig… Schrijfze! (en welkom terug!)

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom! Misschien kun je t.z.t. iets op het forum schrijven over je ervaring met de cursus die je wil gaan volgen, dat is altijd heel fijn voor mensen die overwegen om ook zoiets te doen. Maar voor nu: succes met schrijven! :D

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Jael, Ik heb daarnet je verhaal gelezen; een goed begin van de dag! Van Arthur Japin heb ik het "kussenboek" naast mijn kussen liggen. Geniet van je tijd in Nepal, laat het een onvergetelijke periode worden. Nu je weer terug bent op SOL zullen we vast wel wat meer van je kunnen lezen. Welkom en succes! vrg