Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hallo mensen!!!

Hallo mede schrijvers en schrijfsters! Ik ben Roy, 24 jaar en kom me even voorstellen op dit forum. Ik hoop op dit forum mensen leren te kennen, ervaringen uit te wisselen en ook erg veel te leren, een toekomst als schrijver ziet er nu nog uit als een bos waar je makkelijk in verdwaald. Maar ik zou het erg leuk vinden als ik mijn eerste vruchten af kan werpen! Ik ben geboren in een klein dorpje in de buurt van Nijmegen, altijd al gefascineerd geweest door boeken en films. Al sinds de basisschool merkte ik dat ik een erg levendige fantasie had en daarmee een erg creatieve aanleg. Ik ben ook gek op muziek maken, ik speel al jaren gitaar en drums. Nu inmiddels ook een leuke eigen Progressive Rockband opgericht. Ik merkte in mijn levensloop dat ik erg tegen studies aanliep, ik kon ergens mijn creativiteit niet goed uiten. Zelfs een opleiding als creatief therapeut muziek zag ik mezelf niet mijn hele leven doen. Met andere studies kon ik mijn ei niet kwijt en had ik concentratieproblemen en verdwaalde ik vooral in de voor mij hectische prestatie maatschappij. Nu merk ik dat schrijven mij erg veel rust geeft, en ik het ontzettend leuk vind om te doen. En nu zonder studie zie ik het als een mooie kans vooral veel te schrijven en dit zelfs als ontwikkeling en een soort werk te beschouwen(werk waar ik plezier en ontspanning bij ervaar). Vrienden, op school en kennissen zagen bij mij al vaak de gave in het schrijven met de woorden ''Roy jij hebt een levendige fantasie'' ''hoe kom je op zo'n verhaal''. Dit is een leuke ervaring voor mij: Op de middelbare school hadden we eens per zoveel maanden een boekverslag. Als de luie rebelse leerling die ik was vergat ik nogal eens zoiets. Ik kwam op een dag op school en een vriend-medeleerling zei tijdens de les Nederlands ''Roy we hebben vandaag een boekverslag'' waarop ik mezelf te pletter schrok. Ik had geen boek gelezen en al gauw kreeg ik het voor de meeste welbekende boekverslag formulier. Ik begon haastig te pennen: Samenvatting verhaal, titel, auteur, eigen mening enz. Ik kwam op een compleet zelf verzonnen boek: de roep van de raaf uit, afspelend in een fantasie wereld met een soort indianenstam en een jongen die het uitsterven van zijn stam kon tegenhouden door het vinden van een zwarte raaf in een woestein vol obstakels. Na een tijdje kreeg ik het boek verslag terug met een 8( en de beste man gaf zelden hoge cijfers). Mijn boekverslag was ondertekend met: Puik boekverslag Roy, het lijkt mij een boek wat ik zelf ook wel zou willen lezen. Dit onderstreept met een dikke knipoog, ik weet op de dag van vandaag nog steeds niet of hij het gewoon wist of dat mijn docent er van uit ging dat dit gewoon een bestaand boek was!:P Na recentelijk zeer leuke feedbacks op een aantal humoristische blogs waarbij ik mensen zelfs aan het huilen heb kunnen maken van het lachen met zelfs een simpel sinterklaasgedicht besluit ik me nu te weiden aan een volledig boek. Ik prent dagen mezelf al het hele verhaal in mijn hoofd, en wil het nu graag uitwerken. Met het plezier van schrijven voorop ga ik een poging wagen in de literatuurwereld, Ik hoop veel van jullie te leren en te bespreken op dit forum, en ben benieuwd waar de weg mij gaat leiden! Roy Verhoeven

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuke anekdote. Zoek die leraar nog eens op en vraag het hem. Of hou het mysterie intact. Welkom :)

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Roy, met die fantasie als boekverslag, win je meteen de schrijfwedstrijd LEF! Ik houd het op :D één uitroepteken. Welkom hier.