Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Robert - Luisterverhaaltjes maken is zo leuk om te doen!

Lieve luisteraar, Boeken schrijven en publiceren en het hele proces doorlopen van uitgever tot lezer, nou nee. Dus ik dacht aan luisterverhaaltjes en die gratis op het internet plaatsen op een website. Als 50-tiger dacht ik sceptisch over het internet. Hackers, piraten, crashen en diefstal van bankgegevens was nog het minste. Toch met een glimlach schuchter begonnen met het snuffelen aan het internet. Op mijn Home abonnement vond ik een gratis website van 50MB. Via google en internet wijsheden heb ik geleerd een website te bouwen speciaal voor luisterverhaaltjes opgenomen op mp3, die ook voor blinden en gehandicapten goed toegankelijk is. Ik pakte mijn microfoontje en begon korte luisterverhaaltjes in te spreken van enkele minuutjes met een glimlach en humor ingesproken. Ook begon ik aan de keukentafel enkele hoorspelen te maken van 15 minuutjes samen met wat buurkinderen en hun tante. Zo mooi en zo leuk om te doen al die luisterverhaaltjes te maken, dat de teller nu op 183 luisterverhaaltjes staat en ze nog steeds gratis is en blijft. Ik heb er lol aan om het te doen en het vertelt zo lekker weg. Een boek schrijven en uitgeven kan ook zo, vind ik. Gratis, gezellig en gewoon leuk om te doen. Mijn droom is uitgekomen. Doe dat wat binnen mijn eigen mogelijkheden ligt en ik doe meer met minder middelen voor een grote doelgroep. Veel luisterplezier. http://94.214.76.223/index.htm groetjes Robert

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Hallo Robert, welkom. Ik vind het een leuk initiatief, maar mag ik een kanttekening plaatsen?
die ook voor blinden en gehandicapten goed toegankelijk is.
Dit is naar mijn mening totaal niet het geval. Je gebruikt Flash, Javascript en de site is gebouwd in hele slechte code die door Word is gegenereerd. Ook het inlogschermpje door middel van popup lijkt me niet iets waar de alternatieve programma's voor blinden en gehandicapten mee om kunnen gaan. Hier meer informatie: http://www.kellerhuis.com/cursus/gratis/toegankel… Het is geenszins mijn bedoeling om je initiatief af te kraken, maar het viel me gewoon op omdat websites bouwen mijn werk is.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed van je Robert en welkom. Ik weet dat je er vast ook veel blinden en slechtzienden mee zal kunnen helpen. Heb zelf een zus die bijna blind is dus ik weet uit ervaring hoe het jaren geleden was voor de blinden en slechtzienden. Wij hadden thuis nog een hele grote beeldscherm van een tv waar ze dan een boek onder konden leggen en dat de letters heel groot op het scherm weergaven. Je moest dan de hele tijd het boek op een plaat met wieltjes eronder heen en weer schuiven om de rest van de zin en de bladzijde te lezen. En dan die hele dikke braille boeken niet te vergeten. Nee ik denk dat je veel kinderen en ouders er heel veel plezier mee doen.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Robert, Een heel leuk initiatief. Aan de technische kant valt zeker nog te werken. Ga in eerste instantie vooral door met waar je bezig bent.

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dries, Dank je voor je reactie. Ik heb weer wat bijgeleerd en een stapje verder. De informatie is goed en nuttig. Prima website en initiatief is "schrijven online." succes, groetjes, Robert