Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

even voorstellen Hanneke

Mijn naam is Hanneke, Hannequeu op z’n Frans en Hanek in het Arabisch. Geboren in Nederland, maar opgegroeid in Tunesië is mijn Frans beter dan mijn Nederlands. Desondanks wil ik toch in mijn moedertaal schrijven. Misschien omdat ik hier nu weer woon of omdat het toch mijn "roots" zijn? Ik weet het niet precies maar ga eigenwijs door ook al zegt mijn man regelmatig: "Schrijf toch in het Frans!" Ik heb Letterkunde gestudeerd aan de Sorbonne in Parijs en heb na voltooiing van deze studie onderzoek gedaan, resulterend in mijn promotie in 1999. Sinds mijn terugkeer naar Nederland (in 1998) ben ik bezig met het schrijven van fictie en stapelen de manuscripten zich op in mijn la. Daarnaast geef ik al gedurende een jaar of tien Franse les op een middelbare school. De eerste van mijn manuscripten heeft dit jaar zijn weg gevonden naar een uitgeverij en wordt in oktober gepubliceerd – een spannende gebeurtenis. Het boek heet "Tanja's Reizen", en heb ik geschreven naar aanleiding van de revolutie in Tunesië. Daarnaast werk ik af en toe aan mijn gedichten (misschien om even bij te komen van proza?). Ik weet nog niet precies wat ik ermee zal doen, of wat ik kan bereiken, maar ondertussen werk ik er met plezier aan en vond ik het fijn enige reacties te krijgen op dit forum. Ik ben van plan om binnenkort een ander manuscript uit de la te halen dat ik heb geschreven tijdens een cursus en dat enige positieve reacties opleverde (maar niet alleen hoor …). Hobbies? Ik heb met name één hobby: series kijken ... nu al jaren achter elkaar een grote inspiratie bron! Ik hoop veel van jullie te leren door proefstukjes te lezen, te plaatsten, commentaar te geven en te krijgen, en mee te doen aan het forum. Hanneke

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo! Van Harte Welkom Hanneke! Ik ben zelf ook nieuw hier en wens voor u wat ik voor mezelf ook wens. Houdoe!

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Hanneke, je maakt me (erg) nieuwsgierig, welkom. Veel succes met je boek "Tanja's reizen"; je toelichting intrigeert me, het boek lijkt me boeiend te (moeten) worden!

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een leuke reactie! Ik hoop inderdaad dat het interessant is voor de lezer. Ik heb er in ieder geval veel research voor gedaan! Ik hoop je nog te ontmoeten op het forum...