Lid sinds

10 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Juliaa

Hoi! Mijn naam is Julia, ik ben 18 jaar oud en ik studeer op het moment Nederlandse Taal & Cultuur. Van kinds af aan ben ik dol op lezen en schrijf ik (korte) verhalen. Toen ik ongeveer 12 jaar oud was besloot ik zeer ambitieus om schrijfster te worden. Sindsdien is het altijd al een soort droom van me geweest. Helaas vond ik mezelf nooit goed genoeg om een verhaal daadwerkelijk af te maken. Ik wil graag beter worden en daarom heb ik besloten maar eens een gokje te wagen en misschien wat van mijn werk te delen! Dus... tot snel?

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Julia. Veel plezier op ons mooie schrijfforum. Je kunt hier zo veel leren, dat je vast beter gaat schrijven. :) Je kunt (een fragment uit) een verhaal laten beoordelen op Proeflezen. Meestal krijg je heel nuttig commentaar (wel even de regels lezen voordat je iets plaatst). ;) Waar studeer je? En ben je dit jaar eerstejaars? Zelf begin ik namelijk volgende week ook aan de opleiding Nederlandse taal en cultuur. Ik studeer aan de RU in Nijmegen. :D

Lid sinds

10 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Scarlet Dankjewel :) Zal ik zeker doen! Ik studeer in Leiden en begin volgende week aan het tweede jaar. Leuk dat je ook Nederlands gaat doen! Het eerste jaar was top, ik was veel met literatuur bezig en dat is natuurlijk de kant die ik op wil gaan. Met bepaalde vakken moest ik even door de zure appel heen bijten (Geschiedenis van het Nederlands...), maar ik ben blij dat ik dit ben gaan doen. Hopelijk zal dat bij jou ook zo gaan! ;)

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ah, Leiden. Daar heb ik zelf uiteindelijk niet meer naar gekeken. Utrecht en Nijmegen waren dichterbij en de manier waarop de studie bij beide universiteiten gegeven werd, sprak me zo aan dat verder zoeken de keuze alleen nog maar moeilijker zou maken (of juist niet, want Amsterdam was het duidelijk niet voor mij). Ik wil ook het liefst de kant van de literatuur op. Of eventueel schrijven voor een tijdschrift. Helaas (of gelukkig?) weet ik ook al welke vakken ik niet leuk zal gaan vinden. Structuur van het Nederlands, bijvoorbeeld. Ik ben niet echt een grote fan van taalkunde. Letterkunde vind ik daarentegen wel ontzettend leuk en ik verheug me er best wel op om middelnederlands te gaan leren (al hoop ik wel dat dat me beter afgaat dan het leren van vreemde talen, want dat ging niet zo soepel). In ieder geval weet ik waar ik aan begin en ben ik nu al blij dat ik Nederlands ga studeren, dus met mij komt het vast goed. :)

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zit ook in Leiden! Heerlijk, je hobby gaan studeren. Heb ik ook gedaan, al was de betreffende hobby bij mij scheikunde ;) In ieder geval welkom. Betere korte verhalen schrijf je wanneer je voorheen slechtere korte verhalen geschreven hebt. Wat ik wil zeggen: gewoon afmaken, ook als ze niet perfect en geweldig lijken, daar zal je altijd van leren en dan weet je beter wat je wel en niet moet doen de volgende keer dat je aan een verhaal begint. Scarlet, veel succes met jouw studie!

Lid sinds

10 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi! Mijn naam is Julia, ik ben 18 jaar oud en ik studeer op het moment Nederlandse Taal & Cultuur. Van kinds af aan ben ik dol op lezen en schrijf ik (korte) verhalen. Toen ik ongeveer 12 jaar oud was besloot ik zeer ambitieus om schrijfster te worden. Sindsdien is het altijd al een soort droom van me geweest. Helaas vond ik mezelf nooit goed genoeg om een verhaal daadwerkelijk af te maken. Ik wil graag beter worden en daarom heb ik besloten maar eens een gokje te wagen en misschien wat van mijn werk te delen! Dus... tot snel?
Welkom Juliaa, Ik kijk er graag naar uit wat je te vertellen hebt....